Zamknij nagłówke

Producer Letter Live - FATE in Tokyo część 2

Opublikowano 28.04.2014 // komentarze

Zakończyłą się już druga część eventu FATE W Tokyo, z której infromacje znaleźć możecie na stronie lalafell.xxxblog.jp oraz famitsu.com

Zebrana porcja informacji:

  • Patch 2.28 w maju
  • Dodatkowe miejsca na domki w 2.3
  • Prywatne pokoje w domkach będą nieco większe niż pokoje w gospodzie, na razie nie wiadomo, czy będzie można wejść do nich zzewnątrz, czy jako pokój w domku
  • Prywatne pokoje będą wymagać odpowiedniej ranki GC, prawdopodobnie zostaną dodane w 2.35
  • W patchach 2.28 i 2.3 wprowadzone zostaną zmiany w PvP - wszystkie umiejętności będą odblokowane od razu
  • Nowy tryb PvP potwierdzony w 2.3, przeznaczony dla 24 i więcej graczy (nie konieczne 8v8v8)
  • LB zostaną zmienione tak, by pasować do Jobu postaci
  • W 2.28 i/lub 2.3 zwiększony zostanie ilość Mythology zdobywana za różne akcje
  • Nowe elementy Crystal Tower w 2.3
  • Nowe interakcje z Chocobo w 2.3 lub 2.35 - pozyskiwanie specjalnego jedzenia, być może stajnie
  • Rozpoczęto testy mountów dla 2 graczy
  • Nowe zadania dla 4 i mniej graczy
  • Prace nad systemem ślubów są kończone (ale nie planowane na 2.3); dla nowożeńców przygotowane będą obronczki, których wyrzucenie spowoduje rozwód
  • Duże plany odnośnie beast tribe - Gobliny

Producer Letter Live - FATE in Tokyo

Opublikowano 26.04.2014 // komentarze

Z okazji FATE w Tokyo przeprowadzony został kolejny Producer Letter Live - niestety nie był on oficjalnie transmitowany na Twitchu, ale na szczęście pojawiła się garść przetłumaczonych informacji:

  • klasy walczące bornią palną i sztyletami pojawią się szybciej niż przypuszczaliśmy, po patchu 2.3 (ale przed 3.0); 10 czerwca, na E3, dowiemy się więcej; podobno klasa z bronią nie jest "tym, czego wszyscy się spodziewają"
  • "Frontlines" czyli walki PvP na większą skalę docelowo mają pojawić się w 2.3, prawdopodobnie będą to potyczki 8v8v8
  • Leviathan i Ramuh dostępne dla Summonera, na razie nie wiadomo dokładnie kiedy
  • buff dla BLM i rebalancing dla summonów 
  • Gold Saucer (park rozrywki znany z FF7) będzie czymś dużym i ma pozwalać także na rywalizację pomiędzy graczami
  • nowy dungeon w 2.3 będzie umieszczony pod gołym niebem i jego tematem przewodnim będzie woda
  • w maju umożliwiony zostanie zakup Phantasia Potion (w Mogstation)
  • nowe mechanizmy dla crafterów, na razie nie wiadomo nic konkretnego, ale być może chodzi o odzyskiwanie materiałów z przedmiotów (salvage)

Ciekawi mnie informacja, że klasa z bronią nie jest tym "czego się spodziewamy" - pewnie większość założyła klasę pirata, ale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że nowa klasa to Chemist znany np. z Final Fantasy Tactics, który używał broni palnej oraz mikstur leczniczo-wspomagających. Może nowa klasa healer albo support?

Patch 2.25

Opublikowano 24.04.2014 // komentarze

Na oficjalnej stronie pojawiły się informacje nt. zmian wprowadzanych wraz z patchem 2.25. Po pełne zmiany odsyłam na oficjalną stronę, poniżej zamieszczam zbiór tych istotniejszych.

  • wzmocniono efekt Echo w Binding Coil of Bahamut - z 10% do 15%, efekt zostanie zwiększony 2 tygodnie po zaimplementowaniu patcha
  • jako nagrody za walkę z Leviathanem EX dodano "Tidal Wave Shield" i "Tidal Wave Buckler", jeżeli użyliście już Mirror by upgradować swoje tarcze, otrzymacie jeden Mirror "za darmo"
  • Hydra i Chimera możliwa do oblokowania po zakończeniu questu A Relic Reborn, tak, by odblkować Daily bez dołączania do losowych drużyn
  • maksymalna ranga PvP zwiększona do 40
  • nowy ekwipunek PvP

  • system Transmutacji Materii (wg. niemieckojęzycznych informacji, z połączenia 5 materii poziomu X otrzymamy materię X+1)
  • czas oczekiwania dla DRG/MNK (walka w zwarciu) i BLM/BRD/SMN (walka z dystansu) będzie wyświetlany oddzielnie w Duty Finder

źródło: http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/topics/detail/506a135c96590f304f18e8c110b45897e3a016cf

Patch 2.2 - Już jutro!

Opublikowano 26.03.2014 // komentarze

Przypominam, że już jutro zawita do nas Patch 2.2 z masą nowości, poprawek i usprawnień. Wszystkich spragnionych informacji (i spoilerów!) zapraszam na oficjalną stronę Square Enix - "Patch 2.2 Notes (Full Release)".

Z ciekawych rzeczy, o których nie było oficjalnie lub dostatecznie głośno:

  • linkowanie przedmiotów w chacie (przeciągamy przedmiot, po czym inni gracze mogą sprawdzić sobie jego statystyki klikając nazwę w chacie)
  • nowe monty dla klas (Paladin / Warrior - ukończ 200 wysoko-poziomowych Duty)
  • dochodzą dwa nowe poziomy dla Reliców (* Atma i *Animus), jednocześnie iLevel podniesiony zostaje do 115
  • dziesiątki nowych receptur dla każdej z klas
  • dodanie Trials (Primale) do Duty Rulette (powodzenia, jeżeli dodali też Extreme :P)
  • i tona innych zmian!

Patch 2.2 - Through the Mealstrom

Opublikowano 14.03.2014 // komentarze

Premiera wyczekiwanego patch 2.2 - Through the Mealstrom - już 27 marca! Square Enix opublikował oficjalną stronę z masą materiałów na temat tego co nowego nas czeka. Postaram się po krótce wymienić najważniejsze zmiany:

  • Nowy Primal - Leviathan
  • Thornmatch HM (Good King Moggle Mog)
  • Nowa sekcja Binding Coil of Bahamut, w której przyjdzie nam zmierzyć się z Avatarem i Rafflesią
  • The Lost City of Amdapor - nowy dungeon przeznaczony dla najbardziej zaprawionych w bojach wojowników, w którym przyjdzie nam zmierzyć się z Diablosem (w poprzednich częściach był to summon, czyżby w FFXIV nie miał być Primalem?)
  • Nowe tryby HM dla Halatali i Brayflox's Longstop
  • Daily quest dla nowych ras - Sahagin oraz koboldów
  • System 'Glamour', który pozwala na zmianę wyglądu naszego ekwipunku na inny z posiadanych przedmiotów tego samego typu ( niestety oznacza to, że zbroja Odyna wciąż jest tylko dla szpanu :( )
  • Możliwość rozwinięcie naszych reliców, w tzw. Zodiac Weapon 
  • Nowe przygody Hildibranda!
  • Spotkanie z mitycznym poszukiwaczem najpotężniejszej broni - Gilgamashem! i ... jego zielonym ... kurczakiem?
  • Nowe wyzwania ('Big Fishing') dla wędkarzy
  • Nowe receptury dla crafterów
  • Uprawianie przydomowych ogródków
  • Możliwość wysyłania retainerów na misje o różnym poziomie trudności, na których będą mogli pozyskać różnorakie materiały i przedmioty

Garść informacji odnośnie nowych dungeonów

Opublikowano 07.03.2014 // komentarze

W oczekiwaniu na patch 2.2 developerzy ujawniają kolejne informacje nt. nowego dungeonu oraz 2 w wersji HM. Są to oczywiście:

The Lost City of Amdapor

Zrodzone z magii, starożytne miasto Amdapor, zapomniane już po swoim wielkim upadku, raz jeszcze daje o sobie znać. Jakież nieznane koszmary lęgną się w jego tajemniczych zakamarkach?

Halatali (Hard Mode)

No bo przecież któż z nas nie ma jeszcze dosyć Halatali podczas ruletki nisko poziomowej? Nikt! Dlatego też teraz przyjdzie nam zmierzyć się z kolejnymi niespodziankami w tym jakże mało uczęszczanym  lochu. Buwaahah!

Brayflox's Longstop

Brayflox został opanowany przez siły Illuminati! Szalone gobliny starają się odnaleźć starodawne zapiski, które od dawna uważano za zpomniane! Czy jesteś w stanie ochronić Longstop przed nowym zagrożeniem?

Władca pływów - Leviathan!

Opublikowano 28.02.2014 // komentarze

Podobno Sahagini, jedna z dzikich ras, przyzywa swoje bóstwo! Już niebawem cały świat może zostać skąpany w mrocznych wodach Leviathana! Czy Wojownicy Światła będą w stanie pokonać tę bęstię z głębin?

Jeżeli osiągnąłeś juz 50 poziom, możesz zmierzyć się z tą bestią w trybie Hard ("The Lord of the Whorl") albo Extreme ("Whorl of a Time"). Na najpotężniejszych ze śmiałków czekają nowe, zabójcz nagrody:

Patch 2.16

Opublikowano 20.02.2014 // komentarze

Na oficjalnej stronie Final Fantasy XIV pojawiły się informacje nt. zmian wprowadzanych wraz z patchem 2.16. Poniżej znajdują się wybrane informacje:

  • w Crystal Tower (Labirynth of the Ancients), w początkowej scence widoczni będą wszscy gracze z alliance
  • Chimera i Hydra dodane do Duty Findera
  • Dodatkowe możliwości opisania Free Company (zainteresowania, poszukiwani gracze, status rekrutacji)
  • Możliwość składania aplikacji do FC w samej grze - odpowiedni guzik został dodany na oknie z informacjami o FC
  • Do stref mieszkalnych dodano tablice z ogłoszeniami oraz dzwonki do przyzywania retainerów (nie jako przedmioty do domu - jedynie jako miejsca na mapie publicznej)
  • Zmniejszono okres czasu, przez jaki gracze nie mogą być leczeni po wskrzeszeniu
  • Komendy 'Sic' i 'Obey' u summonów mogą być znów używane bez wskazania przeciwnika
  • Zmieniono wygląd markerów AoE
  • Możliwość podglądania barwników na przedmiotach przed ich zastosowaniem
  • Dodano tzw. "Ready check" czyli mechanizm pozwalający na sprawdzenie, czy wszyscy członkowie drużyny są obecni
  • Masa nowych przedmiotów oraz osiągnięć
  • Możliwość przyzywania losowo wybranego mounta lub miniona
  • Możliwość określenia czy i w jakiej kolejności wyświetlić quest na liście
  • Dodano możliwość umieszczania na mapie znaczników, które widoczne są dla innych członków drużyny - są to znaczniki w samej mapie gry, a nie mini-mapie!
  • Historia wysłanych wiadomości pocztowych
  • I wiele innych :)

Dzień Świętego Walentego

Opublikowano 31.01.2014 // komentarze

Chociaż mineły już całe stulecia od narodcin Hrabiny de Valentione, która - jak niesie legenda - była miłością oraz beneficjentką podarunków od nie jednego kochanka mieszkańcy Eorzy starają się poświęcić ten jeden, wyjatkowy dzień roku na odpoczynek od codziennych trudów i spędzenie go z ukochanymi.

Wszak kto zaprzeczy, że wiedza o tym, że gdzieś tam czeka na nas nasza druga połowa nie dodaje nam siły w walce z przeciwnoiściami losu i nie jednym przeciwnikiem?

W tym roku w Limsa przyjdzie nam gościć lady Lisette de Valentione, dziedziczkę Hrabiny - niechaj jej obecność pomoże rozpalić ogień w sercach wszystkich szukających miłości!

W nowym evencie trwającym od 4tego do 17 lutego do zdobycia czekając nowe stroje oraz specjalne Serca, które pozwolą nam zmanifestować swoje uczucia.

źródło: http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/special/2014/Ardor_and_Affection/

Producer Letter LIVE XII

Opublikowano 25.01.2014 // komentarze

Właśnie zakończył się Producer Letter LIVE XII w którym zaprezentowane został informacje dotyczące nadchodzącego patcha 2.2 oraz patcha 2.16, który poprzedzi premierę bety gry na PS4.

Patch 2.16

  • przewidziany na 22 lutego
  • dodanie Summoning Bell w Revenant's Toll
  • zmiany w Market Board (wish list i poprawki do wyszukiwania off-hand)
  • Przywoływanie losowych minionów i mountów
  • Chimera i Hydra dodane do Duty Finder
  • dobieranie innych przedmiotów do zestawu wyposażenia kiedy usuniemy jakiś z jego elementów (teraz pojawia się komunikat o tym, że nie znaleziono przedmiotu)
  • zmiany timerach dla map
  • statystyki postaci będą wpływać na powodzenie Quick Synthesis
  • możliwość podglądu przed zmianą koloru
  • powiadomienia do Party Findera (?)
  • możliwość blokowania zaproszeń do party
  • historia koprespondencji
  • nowe opcję przełączania się na focus target
  • markery na mapie (w grze, mini-mapa, np zaznaczanie obszarów dla AoE)
  • więcej ikon dla makro
  • komendy pozwalające na patrzenie się w stronę kamery (np. na potrzeby screenshotów)
  • efekt przemoczenia postaci podczas deszczów
  • kiedy wskażemy jakiś cel kursorem pojawi się świecąca ramka

Patch 2.2

  • "Through The Mealstrom"
  • planowany na marzec
  • nowy primal - Leviathan - wersja Hard Mode i Extreme Mode; za pokonanie przyznawana będzie "potężna" broń
  • Moogle Mog w wersji Extreme
  • Brayflox's Longstop i Halatali w wersji HM
  • nowa lokacja DUTY: 'Amdapor Township'; przeznaczona dla 4 graczy, trudniejsza niż dotychczasowe lokacje. Położona niedaleko Camp Tranquil.
  • Amdapor Township nagradzać będzie nowym rodzajem Allagan Tomestones i nowe zbroje
  • nowe przygody Hildibranda

Binding Coil of Bahamut:

  • nowe 4 Turny; nie będzie "zapychaczy" w stylu Turn 3, nowe wejście bezpośrednio do Turn 6
  • nazwa robocza "The Binding Coil of Bahamut: Invasion"
  • zdjęcie ograniczenia wykonywania Turn 1-5 tylko raz w tygodniu, dodane do Duty Finder; poziom trudności Turn 1-5 zostanie obniżony

Domki:

  • pod koniec lutego cena małych domków powinna być na tyle niska, ze powinny być one dostępne dla większej liczby graczy
  • statki powietrzbne będzie można konstrukować nawet w małych domkach; piwnica, która będzie do tego przeznaczona nie jest jeszcze dostępna w żadnym z domków; dodanie piwnicy powinno podwoić powierzchnię małych domków

DUTY / instancje:

  • planowane zmiany w przypadku instancji, które aktualnie zdają się być zbyt trudne a jednocześnie ich nagrody nie są odpowiednią zachętą (głównie Pharos Sirius)

Beastmen Daily:

  • w 2.2 nowe rasy - Koboldy i Sahagin
  • przeznaczone dla wszystkich graczy, a nie tylko hardcorowych, dlatego nie przewiduje się podniesienia poziomu ich trudności ani dodawania nowych nagórd
  • Yoshida zaproponował możliwość dodania do gry mountów (smoków) o różnych kolorach

PS4:

  • początek beta testów 22 lutego
  • premiera przewidziana na 14 kwietnia 2014
  • preorder zaczyna się 27 stycznia
  • edycja kolekcjonerska (nowy mount i minion)
  • posiadacze edycji kolekcjonerskiej na PS3 również dostaną nowe nagrody
  • możliwość upgrau do edycji kolekcjonerskiej on-line

Inne:

  • podiesiony maksymalny poziom iLevel, dużo nowych przedmiotów
  • nowe przepisy dla crafterów, również z wyższym iLevel
  • system Glamour (pozwalający na zmianę wyglądu przedmiotów) będzie wymagał klas DoH
  • modyfikacje w systemie vote-kick majace na celu wyeliminowanie wyrzucania nowych graczy z instancji
  • nowe fryzury
  • nowe wyzwania dla rybaków
  • FFXIV original Soundrack: 119 utworów, Blu-ray w przedaży od 27 marca, koszt to 5000 Yen (~150 PLN) + podatek

Następny Live PRoducer Letter zapowiedziany na Marzec 2014

Galeria zdjęć z konferencji

Kolejne wpisy: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »