Zamknij nagłówke

Patch 2.55

Opublikowano 31.03.2015 // komentarze

Patch 2.55, "Before The Fall" część 2 jest ostatnim dużym patchem przed 3.0, który zakończy wydarzenia z A Realm Reborn i przygotuje nas na nadejscie Heavensward.

Patch dodaje 16 nowych questów fabularnych, które rozpoczniemy zadaniem "Mask of Grief" w The Rising Stones.

Dodany został też nowy Trial - "The Steps of Faith", zalezany dla graczy i item level 90 i wyższym. Quest rozpoczynamy w Coerthas Central Highland (X:18 Y:14). Jest to unikatowy Trial, w którym śmierć wszystkich cżłonków drużyny nie kończy walki - wszyscy wracają do punktu startu, ale walka trwa nadal. Zadaniem Wojowników Światła będzie obrona pewnych "konstruktów".

Dodatkowo:

  • nowe questy u Moogla pocztowego
  • zmiany w Triple Triad (nowi przeciwnicy, zmiany w taliach przeciwnikó, zmiany w zasadach)
  • zmiany w turniejach TT (zmiana ilości partii na turniej, zmiana ilości punktów, bonusowe MGP w zależności od uzbieranych punktów, możilwość zdobycia Platynowej karty na koniec turnieju)
  • zmiany w wyścigach Chocobosów (zwiększenie MGP za pozycja 1-7, zmniejszenie dla 8, zwiększenie rozmiarów skrzyni z bonusami, zwiększenei częstotliwości występowania skrzyni, zmiana wpływu efektów pogodowych)
  • zmiany w mini-grach w MGS (zmiana ilości przyznawanych MGP, w "Vase Off" nie przytrafi nam się wariant z tylko jednym przedmiotem)
  • dodany nowy sklep i mender w MGS (X:5 Y:6)
  • zwiększona siła Echo w 2nd Coil
  • zniesienie limitu wejść na Final Coil oraz dodanie do Duty Findera (tylko dla Full Party)
  • trash w Turn 10 zadaje mniejsze obrażenia, tak samo Valiant w T11
  • zniesienie limitu dropów w World of Darkness
  • dodanie Encrypted Toemstone do nagród za tygodniowy quest "The Gift of the Archmagus"
  • nowa muzyka podczas używania mounta Magitek (znana wszystkim fanom FF6 :))

Przypominam, że jest to ostani patch z nową zawartością do premiery 3.0, czyli do 23 czerwca (albo 19, dla tych, którzy zamówią preorder). Nie znaczy to, że nie będzie kolejnych patchy z mniejszymi poprawkami lub znoszących limity (np. dropów w FCoB).

Źródło: http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/topics/detail/ca7d7d74c94b623db3991220110aa80df21ff1fc

Heavensward - informacje i ceny

Opublikowano 14.03.2015 // komentarze

23 czerwca udostępniony zostanie dodatek w wersjach:

  • PC (gracze, posiadający wersję na Steam będą musieli kupić dodatek na tej platformie, nie w sklepie SE!)
  • Playstation 3 (gra wraz z dodatkiem będzie wymgała około 20GB przestrzeni dyskowej)
  • Playstation 4
  • MAC

W zależności od wybranej wersji, koszt dodatku to:

  • elektroniczna wersja kolekcjonerska - $59.99
  • wersja kolekcjonerska - $129.99
  • zwykła wersja (cyfrowa lub na DVD) - $39.99
  • paczka zawierająca FFXIV: ARR i dodatek - $59.99

Po jakimś czasie dostępny będzie upgrade zwykłej wersji dodatku do elektronicznej wersji kolekcjonerskiej. Data wprowadzenia tego upgradu oraz cena nie są na razie znane.

Wersja kolekcjonerska zawiera:

  • figurkę smoka (tylko normalna kolekcjonerka)
  • minion w grze (nakręceny Kain)
  • unikatowy mount (gryf)
  • hełm Dark Knight Cecil-a
  • Potion of Fantasia
  • materiały video na BlueRay (tylko normalna kolekcjonerka)
  • artbook (tylko normalna kolekcjonerka)

Wersja standardowa zawiera:

  • płytę z grą ;)

Za pre-order otrzymamy (dodatkowo, niezależnie od wersji, poza zwykłymi nagrodami):

  • kolczyki i diadem Baron
  • minion Chocobo Chick Courier
  • dostęp do Early Access zaczynającego się 19 czerwca - aby uzyskać dostęp do nowej zawartości należy mieć ukończony główny quest fabularny (2.55 - "Before the Dawn"), więc nowi gracze nie będą mogli brać udziału w testach samego dodatku

Gracze, którzy będą chcieli przesiąść się na MACa muszą kupić kolejną kopię gry, całą paczkę. Gracze, którzy grają na PC i PS3/PS4 jednocześnie zmuszeni będą do zakupienia 2 dodatków, po jednym dla każdej platformy. Jeżeli zależy wam na dodatkach z edycji kolekcjonerskiej, wystarczy, że kupicie ją dla jednej platformy - przedmioty będą dostępne dla postaci niezależnie od aktualnie wykorzystywanej wersji.

Dodatkowe informacje:

17 marca w sprzedaży (w Japonii) dostępny będzie poradnik do FFXIV:ARR - drukowana cegła wielkości książki telefonicznej w cenie ~$20.

31 marca - patch 2.55 "Before the Fall" część 2: dalszy quest fabularny (~3 godziny), Final Coil w Duty Finder, usunięcie limitu tygodniowych dropów w WoD, zwiększenie ilości MGP za aktywności w Gold Saucer, zmiany w mechanice turnieju TT oraz zmiany w AI niektórych przeciwników

11 kwietnia będzie miał miejsce "Live Producer Letter XX", na którym zaprezentowane zostanie intro do Havensward. Pokaz ograniczony będzie tylko do zaproszonych gości - w sieci pojawi się w późniejszym terminie.

Letter from the Producer - Live

Opublikowano 09.03.2015 // komentarze

14 marca, o godzinie 10:00 (GMT, więc u nas 11:00) będzie miał miejsce specjalny odcinek "Letter from the Producer" poświęcony pre-orderowi.

Podczas odcinka poznamy:

  • różnice pomiędzy róznymi dostępnymi wersjami
  • przyjrzymy się dokładnie wersji kolekcjonerskiej
  • dowiemy się, co jeszcze przygotowano dla nas przed premierą dodatku (zapewne jakieś pomniejsze eventy w grze, ale może też dowiemy się jeszcze nieco o patchu 2.51b)

Wydarzenie transmitowane będzie na Twitch, Youtube i Niconico.

Wywiady na PAX - informacje dodatkowe

Opublikowano 09.03.2015 // komentarze

Poza informacjami na panelu PAX, Yoshida zdradził też kilka informacji odnośnie dodatku w wywiadach udzielanych na indywidualnych spotkaniach. Znajdziecie wśród nich zarówno informacje o nowym contancie jak i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Nowa zawartość end-game udostępniona zostanie dwa tygodnie po premierze dodatku - dotyczy to głównie Alexandra. Ma to na celu spowolnienie pochłaniania zawartości i zagwarantowanie, że Ci którzy chcą raidować ale i poznać fabułę nie będą zmuszeni pomijać tekstu i przerywników żeby tylko dogonić już rajdującą część swojej grupy.

Sam Alexander podzielony zostanie na dwa tryby: normal i hard mode. Normal przeznaczony jest dla graczy, chcących poznać fabułę i będzie łatwiejszy niż BCoB, zaś hard nakierowany jest na najlepszych graczy, któzy chcą dostać najlepszy ekwipunek po jak największym wyzwaniu. Róznica iLevel pomiędzy lootem z normal i HM ma być większa niż pomiędzy CT / BCoB (dla przypomnienia, w tym momencie jest to 10 iLevel). Aktualnie twórcy zastanawiają się również nad dodaniem trybu treningowego, w którym możliwe będzie ćwiczenie dowolnego "turnu" Alexandra niezależnie od tego, czy ukończyliśmy go już w tym tygodniu - tryb te nie przewiduje jednak żadnego lootu.

Skoro już o loocie i iLevel mowa - nowy rozdział w rozwoju Relików przewidziany jest na 3.1. Podobnie jak aktualnie, możliwy będzie rozwój relika lub też zdobycie broni z wyższym iLevel z nowych dungeonów / primali.

Nowe JOBy nie będą posiadały nowej klasy bazowej, będą opierały się na aktualnie dostępnych i rozpoczynały również na poziomie 30. Dostęp do nowych stref możliwy będzie od 51 poziomu, więc nie będzie możliwości zaczęcia nowej postaci / rasy od razu w realiach dodatku.

Najciekawszą chyba rzeczą jest Crafting Free Company. Na początek możliwe będzie tworzenie 2 obiektów - domów (nie wiadomo, czy chodzi o nowe domy, czy modyfikowanie aktualnego) oraz statki powietrzne. Każde FC będzie mogło posiadać 4 statki, z czego każdy składa się z 4 różnych części: silnik, zbiornik paliwa, kadłub i żagiel. Odpowiednie części wpływać będą na parametry statyku takie jak prędkość, wytrzymałość etc. Przykładowo, montując lepszy silnik osiągniemy większą prędkość, ale konieczne będzie zamontowanie większego zbiornika na paliwo.

Statki początkowo będą mogły być wysyłane jedynie w bezzałogowe wyprawy zwiadowcze. A nasepnych patchach dodana zostanie możilwość wysyłania załogi, dodanie uzbrojenia (bitwy powietrzne!) i zwiedzanie nowych, nie zbadanych krain (podniebny treasure hunt!). Niektóre z odkrytych tak obszarów mogą kryć w sobie potężnych przeciwników (w wywiadzie pada nazwa Notorious Monsters, znan wszystkim fanom FFXI, ale nie wiadomo czy to tylko zły przekład, czy też dodany zostanie ten typ rzeciwników). Obszary te mogą zawierać także unikatowe materiały crafterskie. Oczywiście, może zdarzyć się, że odwiedzany przez nas obszar został już zagrabiony przez inne FC.

Panel FFXIV na Pax

Opublikowano 07.03.2015 // komentarze

Najważniejsza informacja: data premiery dodatku – 23 czerwiec 2015. Early access zacznie się 19 czerwca.

Tematem przewodnim rozszerzenia będzie "Wojna Dragonsong" - trwający od tysiącleci konflikt pomiędzy Ishgard (ludźmi) i Dravania (rasą smoków). Gracz zmierzy się z "Siedmioma Smoczymi Królami" (Seven Dragonworm Kings).

Dodatek będzie wnosił także zmiany w dotychczasowe lokacje, dzięki czemu gracze zaczynający swoją przygodę dopiero w momencie publikacji dodatku będą mogli poczuć przedsmak nadchodzących przygód podczas podróży po Eorzie i zmaganiami z Imperium.

Nowa instancja Raidowa - Alexander - podzielona będzie na Normal i Hard Mode, dla bardziej doświadczonych i oczekujących graczy już od samego początku. Wraz z wprowadzeniem lokacji pojawi się nowy system przydzielania przedmiotów za pokonanie przeszkód.

Wraz z wprowadzeniem nowej rasy - Au Ra - zwiększona zostanie możliwość modyfikowania wyglądu postaci, od malutkich i słodkich kobietek po przypakowane wojowniczki. W przyszłym miesiącu opublikowane zostanie nowe narzędzie do testowania wydajności, w którym będziemy mogli stworzyć wygląd nowych postaci, oraz oczywiście nowej rasy.

Nowe klasy to oczywiście:

Dark Knight - używający MP i mocy Ciemności, którą będzie mógł otoczyć się i wspomóc w walce.

Astrologian - walczący kartami, może znajdować się w jednej z 2 postaw bojowych.

Machinist - poza używaniem do walki broni palnej może przyzywać do pomocy różne mechaniczne konstrukty lub modyfikować swoją broń.

Wyjaśniony został też proces, jakim twórcy kierują się dodając do gry nowe klasy - przed wyborem klasy należy zastanowić się, czy dana klasa pasuje do grupowego trybu rozgrywki. Jak dodanie jej do gry wpłynie na dynamikę grupy i czy będzie to przyjemna zmian. Wpierw określana jest rola (heal, tank czy dps?), określana jest ilość pracy potrzebnej na dodanie jej do gry (historia, walka, przerywniki) - zwykle trwa to około roku!

Następnie należy określić, czym nowa klasa będzie różnić się od innych pełniących te samę rolę. Czym Dark Knight ma wyróżniać się od PLD czy WAR? Postanowiono dla przykładu, że będzie używał on w większym stopniu MP oraz moc Ciemności.

Następnie określany jest wygląd i design nowej klasy - określanie, która będzie lepiej pasowała do obecnego kierunku i designu gry. W tym przypadku zastanawiano się nad dodaniem Dark Knight lub Samurai. Ostatecznie Dark Knight wygrał, nie znaczy to, że nigdy nie przyjdzie nam zagrać Samuraiem.

Kolejny krok to określanie umiejętności dla klasy. Sekcja odpowiedzialna za walkę wymyśla umiejętności, przekazuje swoje pomysły do asystenta dyrektora, który następnie przekazuje pomysły Yoshidzie. Kolejny etapem jest sprawdzenie ich działania w grze.

Piątym etapem jest wybór broni, jaką będzie posługiwać się nowa klasa. Dark Knight otrzymał swój miecz jako odpowiedź na prośby społeczeństwa o dodanie klasy walczącej dwuręcznym mieczem. Niektóre z nich wdrażane są do silnika gry, po czym okazuje się, że są nietrafione.

Gracze, którzy osiągnęli już maksymalny poziom będą mogli kontynuować swoje przygody osiągając nowy limit - poziom 60. Wraz ze zwiększeniem poziomu postaci oczywiście czeka na nas nowy loot!

Wprowadzony zostanie także nowy system dla klas crafterskich, wstępnie nazwany "Specialist", a dla zbieraczy wprowadzona zostanie nowa strefa, w której zbierać będziemy nasze materiały.

W sprzedaży dostępne będą 3 edycje: standardowa (sam dodatek), pakiet (ARR i dodatek) oraz wersja kolekcjonerska, zawierająca m. in. soundtrack, figurkę smoka oraz miniona. Pre-order dostępny od 16 marca.

Kolejną ważną informacją jest przygotowanie klienta gry dla systemów Mac. Premiera wersji Mac pokrywa się z datą premiery dodatku. 

Galeria zdjęć (126)

"Darmowy Weekend" z okazji 4.000.000 zarejestrowanych kont!

Opublikowano 27.02.2015 // komentarze

Graczy Final Fantasy XIV przybywa każdego dnia - ostatnio przekroczono barierę 4.000.000 zarejestrowanych unikatowych kont! Te okazję SE postanowiło uczcić darmowym weekendem!

Jeżeli posiadasz zarejestrowane i nie aktywne konto, od 27 lutego AŻ DO 9 marca możesz grać za darmo rozkoszując się pełną funkcjonalnością! Jeżeli nie miałeś jeszcze okazji zapoznać się z patchem 2.5 i 2.51 teraz już nie masz wymówki!

 

Gold Saucer otwarty - Patch 2.51

Opublikowano 24.02.2015 // komentarze

W końcu, po licznych patchach nadszedłczas by nasi dzielni wojownicy, magicy i medycy, górnicy i inni rąbacze i płatnerze wypoczeli po trudach walki z Imperium i Primalami. Mandreville Gold Saucer, czyli największe centrum rozrywki w znanej Eorzie zaprasza w swoje kolorowe progi!

Ale najpierw ...

Nie myślcie jednak, że to wszystko. Ci, którzy posiadają maksymalnie ulepszony Zodiac na pewno ucieszą się, że znalazło się też coś dla nich! Uzywając broni i wykonując określone zadania (więcej dowiecie się u Jalzahn w North Shroud (X:29, Y:19), podejmując zadanie "Rise and Shine") możliwe będzie ulepszenie broni aż do iLevel 135

Również Moogle Pocztowy ma dla Was nowe zadania - znajdziecie go oczywiście w Limsa Lominsa Lower Decs (X:10, Y:11).

No i kiedy będziecie już gotowi, udajcie się do Ul'dach - Steps of Nald (X9, Y:9), gdzie czeka na was zadanie "It Could Happen To You", w skutek którego uzyskacie dostęp do Gold Saucer. Część informacji nt. tego, co w nim czeka znalazła się na stronie już kilka dni temu, więc zapraszam Was do lektury. Z nowych rzecz:

  • w Character Menu dodano nowe menu gromadzące wszystkie ważne informacje odnośnie aktywności w Gold Saucer
  • za różne aktywności wygrywać będziemy MGP - Manderville Gold Soucer Points, które stanowią walutę w Gold saucer,
  • okazjonalnie rozgrywane będą turnieje Triple Triad, w których gracze mogą brać udział, wygląda na to, że można rozegrać w nich 10 pojedynków
  • co jakiś czas losowany będzie zwycięski kupon Jumbo Cactpot i Mini Cactpot - raz na tydzień (Jumbo) lub dziennie (Mini) możemy kupić kupon i samemu podać 4-cyfrową liczbę, która następnie będzie brała udział w losowaniu

Wyścigi chocobo

Jedną z większych atrakcji jest niewątpliwie możliwość brania udziału w wyścigach chocobo. Każdy z graczy może otrzymać nowego, młodego chocobo oraz zgłosić go do wyścigów. Wraz z kolejnymi wygranymi będzie zdobywał on doświadczenie, polepszał swoje statystyki i awansował do nowych kategorii wyścigów.

Podczas samego wyścigu możemy sterować naszym kurczakiem zmieniając kierunek w którym biegnie lub dodając prędkości (co zużywa staminę). Na torze rozmieszczone są Magiczne Panele, po wejściu na które otrzymujemy różne - pozytywne lub negatywne - statusy.

Oprócz Paneli na trasie znajdziemy też skrzynki zawierające przedmioty, które raz zerbane zostają dodane do naszego paska umiejętności aby zostać wykorzystanymi w odpowiednim momencie. Przedmioty te mogą odnawiać staminę, dodawać prędkości, wysysać staminę okolicznych przeciwników czy też przyzywać meteory, które skutecznie eliminują konkurencję.

Jako, że wyścigi mają miejsce pod gołym niebem może zdarzyć się, że podczas wyścigu zmienią się warunki pogodowe. Należy mieć na uwadze, że niektóe chocobo uwielbiają a inne boją się np. burzy i deszczu. Odpowiedni dobór warunków pogodowych może znacznie polepszyć nasze szanse.

Kiedy wszyscy gracze dobiegną do mety, lub 30 sekund po wskazaniu zwycięzcy, wyścigi kończą się i otrzymujemy nagrody - doświadczenie i MGP. Jedna, losowo wybrana osoba otrzyma także dodatkowy EXP.

Wychowywanie chocobo

W celu osiągnięcia najlepszych rezultatów musimy szkolić naszego chocobo. Każda sesja treningowa zwiększa jego statystyki: maksymalną prędkość, przyśpieszenie, staminę, wytrzymałość i przebiegłość.

Poza treningiem gracze mogą skorzystać z opcji krycia chocobosów, znajdując odpowiedniego partnera lub partnerkę w celu uzyskania potomka łączącego najlepsze cechy obu rodziców. W tym celu należy posiadać chociaż jegnego chocobo rangi 40 lub wyższej, którego "wysłaliśmy na emeryturę". Możemy oczywiście krzyżować nasze własne 2 chocobosy, lub też "zatrudnić" chocobosa od Manderville Gold Saucer.

W momencie krzyżowania możemy wybrać 2 cechy, za które pochwalimy nasze "emerytowane" chocobosy - cechy te zostaną przeniesione na ich potomka.

Zdolności, jakie może posiadać nasz chocobo dzielą się na 3 grupy:

  • zdolności związane z rangą, zdobywane po 10 poziomie
  • zdobyte na drodze treningu, zdobywane z poradników, które możemy zakpic za MGP
  • odziedziczone zdolności

Jeżeli jakaś umiejętność nie jest nam (już) potrzebna, możemy ją "zapomnieć" i otworzyć miejse na więcej zdolności.

Triple Triad

Gra karciana znana każdemu, kto grał w Final Fantasy 8. Po wykonaniu początkowego zadania ("Triple triad Trial") gracz otrzyma kilka kart na dobry początek. Po ich użyciu zostaną one dodane do naszej kolekcji. Z naszych kolekcji możemy tworzyć mini-talie zawierające po 5 kart. Nowe karty możemy kupować u NPC, wygrywać po potyczkach z innymi NPC lub jako nagrody w turniejach. Jeżeli nei chcemy dodawać karty do kolekcji możemy ją sprzedać za MGP.

NPC, z którymi możemy zagrać oznaczeni są nowym znaczkiem. Oczywiście możemy grać także przeciwko innym graczom! W tym celu należy wybrać naszego przeciwnika i z menu kontekstowego wybrać opcje "Challenge to Normal Match".

Grając z innymi graczami możemy zdobyć jedynie MGP i to tylko 5 razy dziennie. Dodatkowo, grać możemy tylko w wyznaczonych miejscach (np. Gildia Poszukiwaczy Przygód w każdym mieście, Gold Causer, Mor Dhona).

W patchu 2.51 dodane zostało 80 różnych kart. Część z nich można kupić, ale niektóre są jedynie nagrodami za pokonanie wybranych NPC czy udział w konkretnych przygodach. Nie można sprzedawać ani wymieniać się kartami z innymi graczami.

Każda karta oznaczona jest gwiazdkami - im więcej, tym rzadsza jest karta. Początkowo można mieć tylko 1 kartę z 2 gwiazdkami, ale wraz z tym jak rozrasta się nasza kolekcja limit ten zostaje zniesiony.

Przebieg pojedynku

Każda karta posiada 4 cyfry reprezentujące jej atak z danej strony. Stykając kartę z inną wygrywa ta, której cyfra jest większa. Przegrana karta jest "odwracana" i na czas rozgrywki przechodzi na "naszą stronę". Wygrywa gracz, który na koniec pojedynku ma więcej kart na stole. Karta zostająca w ręce po wyłożeniu 9 kart również brana jest pod uwagę!

Poza podstawowymi zasdami występują także zasady regionu (w zależności od lokacji) lub pojedynku (ustalane pomiędzy graczami). Są to:

  • All Open - widzimy karty przeciwnika, a on nasze
  • Three Open - widzimy 3 losowe karty przeciwnika, a on 3 nasze
  • Same - jest to zaawansowana zasada, która oznacza, że jeżeli położymy na stole kartę tak, by stykała się z 2 innymi (nie ważne czy naszymi czy wroga) i zarówno nasza karta jak i karty, z którymi styka się nasza karta mają te same wartości liczbowe WSZYSTKIE karty stają się nasze (jest to dosyć trudna do pojecia ale bardzo istotna reguła - więcej informacji)
  • Sudden Death - jeżeli pojedynek zakonczy się remisem jest on powtarzany, a nasze talie zostaną zastąpione kartami, które posiadaliśmy w momencie skonczenia poprzedniego
  • Plus - kolejna rozbudowana zasada, jeżeli dokłądamy kartę do 2 i suma siły naszej kart i karty przeciwnika (na styku) jest równa sumie sił na drugim styku (nawet jeżeli przegrywamy ten "styk") obie karty stają się nasze (więcej informacji)
  • Random - zaczynamy grę z losowo stworzoną talią
  • Order - musimy zagrywać karty w kolejności, w jakiej występują w naszej talii
  • Chaos - co runde możemy zagrać tylko losowo wybraną kartę
  • Reverse - wynik "styku" jest odwrotny, wygrywa mniejsza cyfra
  • Fallen Ace - najsilniejsze karty, oznaczone jako "A" otrzymują wartość 0
  • Ascension - jeżeli położymy obok siebie karty z tej samej grupy (np. Primale) wartość ich statystyk rośnie o 1, aż do A
  • Descension - podobnie jak Ascension, ale wartość spada, aż do 1
  • Swap - gracze zamieniają się losowymi kartami
  • Roulette  przed rozpoczęciem pojedynku zasady zostaną  wybrane losowo

Uf...

Turnieje Triple Triad

Raz na jakiś czas ogłaszane będą turnieje, w których możemy rywalizować z innymi graczami. Naszym zadaniem jest zdobyć jak najwięcej punktów podczas określonej liczby (10) pojedynków. Im trudniejszego NPC wybierzemy sobie za przeciwnika, tym więcej punktów zyskujemy.

Loteria - Jumbo i Mini Cactpot

Raz dziennie (Mini) lub w tygodniu (Jumbo) możemy kupić bilet na loterię. Do wygrania są MGP i innych przedmiotów. Im więcej osób bierze udział w zabawie, tym wyższa będzie nagroda.

Jumbo Cactpot polega na wytypowaniu 9 cyfrowej liczby. i trzymaniu kciuków.

Mini Cactpot to zdrapka. Najpier wybieramy 3 cyfry, następnie jedną z 8 linii (pionowe, poziome lub ukośne). Suma liczb na linii oznacza nagrodę, którą wygraliśmy. 

GATE

GATe to odmiana FATE występująca w Gold Saucer. Aktualnie możemy brać udział w:

  • Cliffhanger - zadaniem jest dotarcie do ukrytego na wzniesieniu chocobosa
  • Vase Off - musimy dostarczyć cenną wazę unikając bandytów
  • Skinchange We Can Believe In - impy przybrały postać ludzi - czy jesteś w stanie odnaleźć impy w określonym czasie?
  • The Time of My Life - udowodnij swą siłę ... W TAŃCU!
  • Any Way the Wind Blows - czy jesteś w stanie przetrwać potyczkę z Wielkim Kichnięciem?

Mini-gry

  • Monster Toss - rzuć do kosza tyle razy, ile uda Ci się przed upływem czasu
  • Crystal Tower Striker - patrz uważnie na wskaźnik i uderz młotem w odpowiednim momencie by udowodnić swoją siłę!
  • The Moggle's Paw - przeprowadź Moogla prosto do celu
  • Cuff-a-Cur - sróbuj uderzyć z jak największą siłą

Viva Gold Saucer!

Opublikowano 21.02.2015 // komentarze

Najnowszy mini-content patch, 2.51 już we wtorek - jego główną atrakcją będzie oczywiście Gold Saucer czyli znane wszystkim fanom serii centrum rozrywki, które pojawiło się w Final Fantasy 7. Tym razem, Gold Saucer okazuje się być interesm rodzinnym naszego ulubionego inspektora.

Co czeka na graczy? Wyścigi Chocobosów, gra karciana Triple Triad, GATEs, mini-gry i Cactpot! Ze wszystkim tym zapoznamy się podczas pierwszego questu - "World of Wonders", po którym powinniśmy już wiedzieć, od czego chcemy zacząć.

Na razie opublikowano garść informacji na temat:

Wyścigów chocobo

Czeka na nas możliwość nie tylko brania udziału w wyścigach, ale także hodowania i szkolenia naszych własnych kurczaków, przeznaczonych do wyścigów.

Odpowiednia karma i trening pozwolą pozostawić konkurencje daleko w tyle! Podczas samych wyścigów będziemy mogli korzystać z różnych umiejętności i przedmitów znajdujących się na torze.

GATEs (Gold Saucer Active Time Events)

Specjalna wersja FATEs, które rozgrywają się w Gold Saucer. Podobnie jak zwykłe FATE pojawiająsię one w losowych miejscach i losowym czasie - ich uczestnicy będą rywalizować w targaniu bagaży, pomaganiu minionom, ściganiu impów i wielu innych wyczynach.

Pojawienie się GATE będzie oznajmiane za pomocą komunikatów, które widoczne będą również w czasie udziału w innych aktywnościach.

Ach, jedną z GATE jest "Any Way the Wind Blows", w czasie którego musicie uważać na kichnięcia wielkiego Typhona. Przy odrobinie szczęścia uda Wam się uniknąć jego smarków.

Mini-gry

Poza "głównymi atrakcjami" będziecie mogli zabawić się też podczas mini-gier, takich jak: Monster Toss, Crystal Tower Striker, MThe Moogle's Paw i Cuff-a-Cur. Są to proste gry, które można ukończyć w krótkim czasie, np. czekając na GATE.

 
  

14 dniowy trial teraz także dla posiadaczy PS3

Opublikowano 21.01.2015 // komentarze

Od dzisiaj, darmowy, 14 dniowy okres próbny dostępny jest także dla graczy posiadających jedynie PS3. Więcej informacji znajdziecie na odpowiednich stronach:

Patch 2.5 - pełne angielskie patchnoty

Opublikowano 20.01.2015 // komentarze

Na stronie FinalfantasyXIV.com opublikowana została pełna lista zmian z patcha 2.5. Poniżej znajdziecie naistotniejsze:

Questy:

  • nowy quest fabularny - "Good Intentions" do rozpoczęcia u Minfilii w The Rising Stones
  • Crystal Twoer cz.3 - "The World of Darkness" - Rambbroes w Mor Dhona 9X:30 Y:12)
  • kolejne przygody Hildibranda - "Shades of Sil'dih" - Ellie - Steps of Thal (Uldah) (X:9 Y:11)
  • jeszcze więcej Moogli pocztowych - "Thanks for Your Support" - Deputy Postmoogle - Limsa Lominsa, Lower Decks (X:10 Y:11)
  • nowy dungeon "Keeper of the Lake" - Wandering Minstrel - Mor Dhona (X:21 Y:8)
  • Wanderere's Palace HM - "Not Easy Being Green" - Bloezoeng - Mor Dhona (X:22 Y:8)
  • Amdapor Keep HM - "For Keep's Sake" - Lauriane - Mor Dhona (X:22 Y:8)
  • nowy Primal - Odin - "Fear and Odin in the Shroud" - Scarlet - New Gridania (X:9 Y:11)
  • nowy "Primal" - Greg 2.0 (no dobra, Gilgamesh) - "her Last Vow" - Julyan - Steps of Thal (Uldah) (X:12 Y:11)
  • nowe "???" - "???" - "???" - Edelstein Northen Thanalan (X:20 Y:22)

Domki:

  • dodanow nowy obiekt, "Aetherial Wheel", który z czasem będzie nabierał mocy. Po naładowaniu można przemienić Aetherial Wheel w Company Action i dodać buff nie zużywając zebranych punktów
  • możliwość umieszczania retainerów na działce naszego domku (mały 1, średni 2 i duży - 3 retainerów). Po podejściu do retainera i nawiązaniu z nim rozmowy możliwe będzie kupienie przedmiotów, które posiada on na sprzedaż. Wykorzystanie retainerów w ten sposób nie koliduje ze wzywaniem ich przy pomocy Summoning Bell lub wysyłaniem na zadania

Zmiany w mechanice:

  • zmiana klasy w dowolnym sanktuarium nie wywołuje już cooldownu na umiejętnościach (do tej pory działało to tak tylko w miastach)
  • Allagan Catalyst będzie teraz wypadał w Labyrinth of the Ancients i Syrcus Tower (po 1 na instancje)
  • zmieniono ilości Allagan Tomestonów za poszczególne instancje oraz za bonus od nowych graczy
  • dodano mechanizm "Echo" w Shiva HM i Shiva EX

PvP:

  • nowe wyzwanie "Borderland Ruins (Slaughter)" - do trybu może zostać wybrana grupa składająca się z 72 lub 24 graczy, tak, by uniknąć długich kolejek w czasie mniejszej aktywności graczy
  • w miejsce Limit Break pojawia się nowy mechanizm "Przypływ Adrenaliny" (Adrenaline Rush). Pasek ten jest niezależny od akcji drużyny i może być wykorzystany przez każdego z graczy poprzez kliknięci ikony Limit Break. W zależności od klasy: zwiększa odporność na obrażenia o 50% (Tank), zadaje atak pojedynczemu przeciwnikowi (DPS walczący wręcz), zadaje obrażenia obszarowe (DPS dystansowy) albo odnawia 50% życia i usuwa statusy (Heal)
  • po kolejnych pokonanych przeciwnikach otrzymujemy buff "Battle High" (zwiększa obrażenia o 20%, pasek Adrenaliny ładuje się o 50% szybciej) i "Battle Fever" (zwiększa obrażenia o 40%, pasek adrenaliny ładuje się 2 razy szybciej)
  • na polu walki losowo będą pojawiać się potwory, których pokonanie zapewni nam zwiększone statystyki, przyśpieszenie lub zwiększy zadawane obrażenia
  • podczas potyczek można używać mountów, jednakże jeżeli zostaniemy zaatakowani będąc na mouncie otrzymamy status Heavy

Oczywiście pełna lista zmian jest standardowo olbrzymia i nie sposób opisać wszystko, dlatego wszystkich zainteresowanych odsyłam do Angielskiej lista zmian.

Kolejne wpisy: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »