Zamknij nagłówke

Patch 2.57 + Heavensward na Steam

Opublikowano 12.05.2015 // komentarze

Kolejny maintance za nami, a wraz z nim patch 2.57 przynoszący następujące zmiany:

  • Echo w "Final Coil of Bahamut" zwiększone do 15%
  • Zmiany w "The Steps of Faith": zmniejszona pula HP Vishap-a oraz wszystkich addów, obrażenia addow, oraz od nadepnięcia zostały zmneijszone, zmniejszono także obrażenia jakie otrzymują gracze od wybuchu armat
  • Mounty z primali mają teraz inne utwory muzyczne w tle

Gracze, którzy posiadają FFXIV zakupiony na platformie Steam mogą już zakupić dodatek.

Benchmark 3.0

Opublikowano 27.04.2015 // komentarze

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w sieci udostępniony został benchmark pozwalający na sprawdzenie, jak nasz komputer będzie sobie radził z Heavensward. W benchmarku stworzyć możemy własną postać i obejrzeć paru minutowy pokaz możliwości i nowości w grze.

Pod koniec zaprezentowany zostanie wynik punktowy i ogólna ocena wydajności komputera.

Sam program, ważący 1.6GB, możecie pobrać z oficjalnej strony (link do pliku)

Nico Super Fate - dzień 1

Opublikowano 25.04.2015 // komentarze

Japoński serwis Nico Nico organizuje event, na którym odbywa się FATE z udziałem ekipy FFXIV, niestety, event dostęny jest tylko w Nico i w Japonii, nie znaczy to, że na reddit nie można znaleźć transkrybcji :)

Garść informacji z pierwszego dnia:

  • na poziomach 51-60 dostaniemy dosyć dużo nowych skilli, częściej, niż co 5 poziomów
  • na paskach konsol nie starczy miejsca na wszystkie, autorzy mają o na uwadze
  • iLevel 130 na początek gry będzie "przasadą", ekwipunek tego poziomu nadgonimy w okolicach poziomu 55
  • w patchu 3.1 dodany zostanie kolejny rajd 24 osoby!
  • nowe klasy nie dostaną Relików/Zodiaków, ale będą miały bronie z Primali
  • nowy quest typu Relic w 3.1
  • duże zmiany dla Summonerów ("cośtam cośtam Tri-disaster")
  • zwiększenie liczby dostępnych Retainerów
  • zwiększenie maksymalnej rangi Chocobosów
  • nowe atrakcje w Gold Saucer
  • Alexander Normal można ukończyć w ciągu jednego dnia, składa się z 4 części
  • Jeżeli Hard okaże się zbyt łatwy, Yoshi i Koji zastanowią się nad dodaniem jeszcze trudniejszej wersji, HM ma być na poziomie trudności FCOB Savage (no to kurka powodzenia :))
  • Fat Chocobo będzie latającym mountem

Panel o świecie gry

  • Ishgard jest podzielone na dwie części - ubogich (na dole) i bogatych (na górze)
  • niższe poziomy pełne pozostałości po walce ze smokami
  • wyższe poziomy posiadają dużo akcentów religijnych
  • motyw '12 Rycerzy'

Lokacje

  • Dravanian Highlands - tu żyją smoki, mają swój własny język, nowy beast tribe (questy na reputację)
  • Dravanian Lowlands - tu nie ma smoków ;), znajdziemy za to dużo artefaktów z przeszłości, opustoszałe miasto Sharlayan
  • Dravanian Cloud Sea - wysoko nad Highlands, również wypełnione ruinami, motywy "Siedmiu Niebiańskich Smoków", rezydancja Midgardsoma i jego 7 potomków
  • Abarasia Cloud Sea - wymaga latających mountów, beast tribe Vanu Vanu
  • Floating Continent - podczas opracowania lokacji Koji stał się ekspertem w dziedzinie "manipulacji genami i bioinżynierii", czyżby hybrydy smoków i ludzi?
  • Gubra Library - nowy dungeon

Bijatyka Final Fantasy XIV?

Opublikowano 25.04.2015 // komentarze

Nie, to nie jest spóźniony żart na 1-szego kwietnia - to demko stworzone przez programistów w celu ekspozycji tego, co można zrobić na silniku FFXIV. Czy doczekamy się takiej mini-gierki w FFXIV, albo gry samej z siebie? Miejmy nadzieję, że tak.

Benchmark trailer

Opublikowano 25.04.2015 // komentarze

Pojwiło się oficjalna informacja, że nowy benchmark dostępny będzie 27 kwietnia (poniedziałek), o 9tej rano czasu polskiego, a wraz z nią pojawiło się prawie 8 minutowe video, prezentujące cały benchmark:

Patch 2.56

Opublikowano 21.04.2015 // komentarze

Podczas cotygodniowej przerwy wypuszczony został patch 2.56, niosący za sobą niewielkie zmiany:

  • Final Coil of Bahamut dostępne w Duty Finder
  • Możliwość dołączenia do grupy "w trakcie" instancji
  • Wymagany item level to, odpowiednio: 110, 115, 120 i 123
  • na wejściu gracze otrzymują 10% Echo, nie będzie ono rosnąć w czasie potyczki
  • add "Shadow of Mercydia" nie będzie już pojawiał się podczas drugiej Gigaflary
  • zwiększono częstotliwość z jaką wypadają mounty z primali EX
  • usunięto błąd powodujący unieruchomienie bossa w nowym trialu, Steps of Faith

Letter from the Producer XX

Opublikowano 11.04.2015 // komentarze

Główny wątek: The Dragonsong War

  • główny wątek fabularny powinien zając około 50 godzin
  • dodatkowe questy pojawiać będą się w patchach (3.1-3.x) tak jak miało to miejsce do tej pory, średnio co 3 miesiące

Zadania poboczne:

  • zadania dla nowych JOBów (lvl ??-60)
  • zadania dla istniejących JOBów (lvl 50-60)
  • zadania dla Disciple of Land i Disciple of Hand (lvl 50-60)

Nowe obszary

  • tereny o 50-100% większe niż do tej pory
  • nowe tereny, w tym Ishgard i Latający Kontynent
  • FATE dla nowych obszarów
  • nowe mounty: latające (możliwość lądowania i startowania z dowolnego obszaru, pełna swoboda ruchu [wznoszenie klawiszem skoku], konieczność "połączenia" się z mountami - jak z kryształami) tylko na terenie Heavensward, brak możliwości lotu w terenach 2.0
  • latające mounty będą poruszać się po ziemi nieco wolniej, niż zwykłe
  • możliwość nauczenia latania naszego Chocobosa, w przyszłości inne - stare - "latające" mounty również będą mogły latać, ale jeszcze nie w 3.0

Nowa zawartość

  • levequesty, FATE dla graczy o wysokim poziomie
  • FATE o dużo większym rozmiarze (chodzi o powierzchnię i mechanikę)
  • nowi przeciwnicy
  • nowe Elite Hunty
  • 8 nowych dungeonów
  • raid Alexander i Alexander Savage
  • nowe Primale: Ravana (NM i HM), Bismarck (NM i HM)
  • nowe mapy i zasady dla Frontline
  • nowe nagrody dla graczy PvP (widoczny na screenach strój Behemota, Gryfa i Smoka)

Zmiany w systemie walki

  • dodane 3 nowe JOBy, zaczynają na poziomie 30, możliwe do odblokowania w Ishgard
  • zwiększenie maksymalnego poziomu do 60
  • dodanie nowych zdolności to każdego z aktualnie dostępnych JOBów
  • unikatowy Limit Break dla każdego z JOBów (stare zostaną zachowane, ale dojdą także nowe)
  • nowy ekwipunek, w tym przygotowany specjalnie dla konkretnych JOBów (czyli zapewne nowy AF, jak na lvl 50)
  • nowe Allagan tomestones: Allagan tomestones of Law (bez limitu), Allagan tomestones of Esoteric (tygodniowy limit)

Zmiany dla DoH

  • zwiększenie maksymalnego poziomu do 60
  • nowe zdolności
  • wiele nowych przepisów na przedmioty
  • trwają prace nad wprowadzeniem materii lvl V
  • dodanie systemu specjalizacji (~lvl 55)
  • specjalizacja w maksymalnie 3 klasach, zmiana przy użyciu "skryptów"
  • system specjalizacji dodaje nowe zdolności
  • możliwość osiągnięcia poziomu 60 we wszystkich klasach, bez konieczności zostania specjalistą

Zmiany dla DoL

  • zwiększenie maksymalnego poziomu do 60
  • nowe zdolności
  • Treasure Hunt, punkty do zbierania i łowiska ryb we wszystkich nowych obszarach
  • system specjalizacji ("Favor System"), odkrywaj specjalne miejsca zbierania używając "łaski bogów", punkty te dostępne są tylko przez określony czas po ich odkryciu
  • łaskę bogów zdobywamy oddając "skrypty"
  • wiedza regionalna ("Regional Folklore"), pozwala na zdobywanie specjalnych przedmiotów DoL

Zmiany dotyczące DoH i DoL

  • nowe przedmioty do zbierania dla lvl 55+: zdobywaj wyjątkowe przedmioty dla Roweny, zdobywaj skrypty i XP - coś na kształt Daily czy Huntów
  • począwszy od poziomu 60 możliwość zbieraina skryptów: Red Crafter's (bez limitu), Blue Crafter's (tygodniowy limit), Red Gatherer's (bez limitu), Blue Gatherer's (tygodniowy limit)

Free Company i domki

  • warsztaty dla FC: tworzenie i modyfikowanie wyglądu domów, tworzenie statków powietrznych
  • warstaty są płatne, ale "nie aż tak bardzo drogie"
  • nowe meble
  • możliwość eksploracji przestworzy za pomocą stworzonych statków
  • na początek tylko "Wyprawy Odkrywcze" (prawdopodobnie automatyczne, jak Venture), w przyszłych patchach system ten zostanie rozbudowany
  • skoro już o tym, nowe Venture dla Retainerów, nowe Sightseeing Logs, nowy market w Ishgardzie, nowe karty Triple Triad
  • zmiany w zawartości z 2.0 (zmiany w trudności walki etc.)

Zmiany systemowe

  • zmiany w Duty Finder - możliwość wyruszenia mniejszą drużyną, nowe ruletki,
  • level sync do najniższego poziomu iLevel, dzięki czemu można spróbować swoich sił "jak za dawnych czasów"
  • zmiany w systemie rozdzielania przedmiotów w Raidach - inny system dla przydzielania w HM i Savage, zmiany pojawią się również w Primalach
  • za niektóre Duty otrzymywać będziemy tokeny, które następnie wymienimy na wybrany przez nas kawałek ekwipunku
  • nowe tryby rozdzielania lootu, które określa się przed wejściem do Duty: "Lootmaster" - osoba decydująca, kto dostaje przedmiot, "All Greed" - brak opcji "Need" wszyscy mogą tylko "Greedować". W trybie "Lootmaster" możliwe będzie też zlicytowanie przedmiotu za GIL.
  • klient DirectX 11 dla PC

Harmonogram

  • 19 czerwca - Early Access dla osób posiadających preorder
  • 23 czerwca - oficjalna premierac
  • 7 lipca - otwarcie Alexandra

  • - 21 lipca - otwarcie Alexander Savage, wprowadzenie Allagan tomestones of Esoterics, nowe Frontline

Zapowiedź: Letter from the Producer - Live

Opublikowano 11.04.2015 // komentarze

 

Dziś, o godzinie 12:30 czasu Polskiego (3:30 AM PDT) odbędzie się Letter From the Producer LIVE XX poświęcony Heavensward. Podczas streamu będzie miała miejsce premiera openingu do dodatku.

Stream obejrzeć można na Twitch (http://sqex.to/htj) lub YouTube (http://sqex.to/K4W).

Pamiętajcie, że podczas transmisji poruszane będą tematy patcha 2.55 więc jeżeli nie skończyliście jeszcze trybu fabularnego możecie wyłapać mega spoilery!

Błąd forum

Opublikowano 10.04.2015 // komentarze

Od teraz rejestracja na forum powinna przebiegać bez problemów - przepraszam za zaistniałe problemy.

Hatching tide - event na Wielkanoc

Opublikowano 01.04.2015 // komentarze

Już jutro, bo 2 kwietnia, rozpocznie się w FFXIV:ARR "Hatching Tide" czyli event z okazji zbliżających się świąt Wielkanocnych. Gracze będą mieli czas na wzięcie udziału do 15 kwietnia.

W celu rozpoczęcia należy udać się do Jihli Aliapoh, w Nowej Gridanii (X:10 Y:9), a następnie wciąż udział w FATE "Gloria in Eggcelsis", która pojawia się w Middle i Lower La Noscea, North Shroud, oraz Central i Eastern Thanalan.

Do wygrania czekają okolicznościowe kolczyki do glamour.

Źródło: http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/special/2015/Hatching_tide/

Kolejne wpisy: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »