Zamknij nagłówke

Migracja serwerów grupy Chaos

Opublikowano 18.09.2015 // komentarze

W związku z planowaną migracją data-center Chaos (wiec serwery: Cerberus, Lich, Moogle, Odin, Phoenix, Ragnarok, Shiva i Zodiark) do Europy, SE publikuje informacje dotyczące wszystkich graczy tego DC:

W związku z planowanym fizycznym transferem serwerowni i danych przewidziana jest przerwa w dostępie do usługi trwająca od 3 do 5 dniu. Abonament graczy, którzy w dniu 18 września posiadają postaci na serwerach grupy Chaos oraz posiadają aktywną subskrypcję zostanie przedłużony o liczbę dni, przez które dostęp do usługi będzie niemożliwy.

Dodatkowo, gracze, którzy nie są zadowoleni z przenosin (bo np. grają ze Stanów, i ich jakość gry ulegnie pogorszeniu) będą mogli skorzystać z darmowego przeniesienia się na serwer innej grupy. Dotyczy to tylko graczy migrujący Z serwerów Chaos na inne. Jeżeli skorzystamy z tej opcji, na naszym koncie pojawi się obciążene kwotą $0.00.

Więcej informacji zapewne pojawi się na zapowiedzianym na jutro Live Produer Letter.

Źródło: http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/...

Patch 3.07

Opublikowano 25.08.2015 // komentarze

Patch 3.07 wylądował już na serwerach, a weraz z nim:

Dark Knight

  • Unleash - zmiany powodujące że wskaźnik ataku na wrogach jest bardziej widoczny
  • Blood Weapon - zmniejsza koszt TP skilli wykorzystujących broń o 20%

Monk

  • Meditation - recast zmniejszony z 1.5 do 1.2
  • The Forbidden Chakra - zmniejszono opóźnienie przed użyciem następnej akcji
  • Tornado Kick - recast zmniejszony z 60 do 40 sek
  • GL - zwiększono procent orażeń (10/20/30%), czas trwania (14 s., w PvP 28 s.)

Machinist

  • Quick Reload - zmniejszono recast z 40 do 30 s., zmniejszono regenrowanie TP z 50 do 30, trait zmniejsza recast do 15 s.

Astrologian

  • Benefic - zwiększono potency do 400
  • Benefic II - zwiększono potency do 650
  • Helios - zwiększono potency do 300
  • Aspected Benefic - zwiększono potency regenu do 140, zwiększono siłę tarczy z 100% do 130%
  • Aspected Helios - zwiększono potency - kiedy nie korzystamy z Nocturnal Sect do 200, w innym wypadku 150; zmniejszono potency regenu do 40
  • Synastry - dodatkowo zwiększa healing potency o 20% na 20 s., gracze znajdujący się pod efektem zaklęcia odzyskują HP kiedy inny gracz zostanie uleczony; zmniejszono stopieńleczenia z 50% do 40%; zmniejszono recast z 120 na 90 s.
  • Celestial Opposition - recast zmniejszony z 150 na 120 s.
  • Disable - zmniejsza potency wszystkich akcji przeciwnika; czas zmniejszony z 10 do 6 s.
  • Collective Unconscious - podczas korzystania z Diurnal Sect lub Nocturnal Sect zmniejsza obrażenia o 10% i dodaje regen; automatycznie zatrzymuje auto-attack; regen potency zmniejszone z 200 do 150; czas trwania zmniejszony z 18 do 15 s.
  • The Balance, The Bole, The Arrow - zwiększono czas trwania z 15 do 30 s.

PvP

  • Monk / Axe Kick - zwiększono czas trwania GL z 24 do 28 s.
  • Purify - zmniejszono recast z 180 na 120 s., trait zmniejsza do 90 s.
  • Używanie Wanderer's Minuete lub Gauss Barrel zmniejsza karę za obrażenia z dystansu
  • Battle High - zwiększa napełnianie paska adrenaliny o 25%
  • Battle Fever - zwiększa napełnianie paska adrenaliny o 50%

Inne

  • Dodano pasek TP na liście drużyny
  • Informacje o bonusach wynikających z grania w drużynie przeniesiono na kartę drużyny
  • Favoury trwają 5 minut, zamiast dotychczasowych 15
  • Zwiększono częstotliwość pojawiania się ukrytych nodów o 300%
  • Retainerzy mogą przynieść teraz Blueclaw Shrimp / Rock Mussel / Mogpom / Sweetfish / Blue Cloud Coral
  • Szansa na złapanie Battle Galley przy użyciu Brute Leech została zmieniona

Letter from the Producer LIVE - XXIV

Opublikowano 22.08.2015 // komentarze

Podczas odbywającego się własnie 14 godzinnego streamu z okazji 2 rocznicy FFXIV:ARR odbył się kolejny Live Letter poświęcony patchowi 3.1 i innym tematom. Poniżej podsumowanie:

3.07

  • patch zapowiedziany na 24 sierpnia
  • DRK - zmniejszona konsumpcja TP w trybie offtankowania (Blood Weapon)
  • MCH - Quick Reload - zmniejszony czas użycia
  • AST - zwiększenie mocy leczenia, zmiany w Synastry i Collective Unconscious, zmiana w czasie trwania kart
  • MNK - zmiana w rotacji, wydłużenie i zwiększenie siły GL

3.1

Ulepszenia

  • pasek TP (bez wartości numerycznej) widoczny w liście graczy
  • wskaźnik bonusu party przeniesiony na kartę z listą graczy
  • przerwa związana z przeniesieniem serwerów EU do Europy potrwa 3 do 5 dni i odbędzie się w połowie października
  • Beginner Hall - sala treningowa z różnymi zadaniami uczącymi nas gry daną klasą niestety nie będzie gotowa do czasu premiery 3.1
  • po przejściu dungeonu w trybie Undersized prezentowany będzie czas ukończenia (ranking?)
  • w związku z planowaną zmianą w systemie dostępu do questów (w 4.0 możliwe będzie branie nowych questów bez ukończenia 3.x, wybieranie nowych JOBów) planowane jest dodanie filmów przedstawiających podsumowanie wydarzeń
  • dodanie możliwości latania do istniejących mountów
  • możliwość przymierzania wielu części ekwipunku jednocześnie
  • możliwość glamourowania ekwipunku zajmującego więcej niż 1 slot
  • makro do zmiany zestawu ekwpiunku i skilli za pomocą komend tekstowych
  • hunty dodane do Party Findera

Questy

  • nowe questy głównego wątku fabularnego
  • nowe questy poboczne związane z Saint Endalim Scholasticate
  • nowe daily questy związane z Vanu Vanu
  • nowe dungeony: Saint Mocainne Arboretum, Pharos Sirius HM
  • dungeony level 50 znów dają experience przy levelowaniu
  • nowy raid na 24 graczy - Void Ark - podzielony na sekcje jak Crystal Tower, 3 tanków, 6 healerów i 15 DPS
  • nowy primal, o którym więcej dowiemy się podczas "The Rising"
  • system ulepszania broni w 3.1 lub 3.15
  • zmiany do systemu specializacji crafterskich, dzięki którym bardziej odczujemy wagę ich wyboru
  • nowe receptury crafterskie
  • wydarzenie "Moonfire Faire" od 7 września
  • wydarzenie "The Rising" od 27 sierpnia

The Manderville Gold Saucer

  • Lord of Verminion - walki minionów przypominające gry RTS; ustawione na polu walki miniony automatycznie wykonują swoje unikalne ataki
  • nowe karty do Triple Triad, nowy przeciwnicy i zmiany w ilości przyznawanych MGP
  • zmiany w wyścigach chocobo
  • challenge log

FC i domki

  • możliwość zmiany nazwy FC
  • rozszerzenie możliwości statków FC: możliwość odwiedzania niezbadanych lądów za pomocą statków, wiele grup może jednocześnie eksplorować ten sam obszar i walczyć z potężnymi przeciwnikami; gracze nie należący do żadnego FC
    mogą skorzystać ze statków znajdujących się w Ishgard i tworzyć własne grupy
    - możliwość przyznania uprawnień do dekorowania domku wybranym osobom (nie zależnie od rangi w FC)
  • możliwość zmiany natężenia światła w domkach
  • nieużywane domki będą po określonym czasie usuwane i będzie można wykupić ich slot w celu budowy własnego domku

Inne

  •  soundtrack dostęny od 26 sierpnia, zawiera utwory z patchów 2.2 do 2.5, kupując go otrzymujemy miniona "The Primogs"
  • od 10 września dostępna będzie w Japonii książka/katalog "EORZEA" (chyba pomieszali slajdy i nie wiem co dokładnie znajdzie się w publikacji :( )
  • Final Fantasy XIV będzie obecny na PAX Prime (Seattle, 28 - 31 sierpnia)
  • gry nie zabraknie oczywiście podczas Tokyo Game Show (Chiba, 19 września), podczas którego możliwe będzie zamówienie nowych przedmiotów w sklepie SE (m. in. etui na telefon, torby, wallscrolle)
  • kolejny F.A.T.E. dla zaproszonych gosci w październiku (Hiroshima)

 

Alexander Savage

Opublikowano 17.07.2015 // komentarze

Wszyscy gracze spragnieni nowych wyzwań już wyczekują Alexander Savage, który ma pojawić się w przyszły wtorek, a dzisiaj garść informacji:

  • nie można powtarzać turnu w składzie, który już dany turn zrobił - MUSI być przynajmniej jedna nowa osoba
  • nie ma duty findera, trzeba pójśćdo Dravanian Hinterlands X23 Y26 (yay! nowy Wineport!)
  • jeżeli masz w grupie 1-4 osoby powtarzające Alexa, pojawi się tylko 1 skrzynka
  • jeżeli 5-7 - brak skrzynki
  • poza skrzynkami wypada "Gordian Manifesto" (z każdego turna po 1 co tydzień, czyli max 4 w tygodniu), które będzie można wymienić na nowe przedmioty

Źródło: finalfantasyxiv.com

Odliczamy!

Opublikowano 09.06.2015 // komentarze

Do premiery pozostało już tylko 14 dni! Przed nami jeszcze:

Czytanie Pacz-notów przez Yoshiego (Stream tylko po Japońsku):
Środa 17 czerwca o godzinie 2:00 a.m. (GMT) czyli 4 rano czasu polskiego

Duty Commenced - czyli pogaduchy z zespołem wsparcia i deweloperów (stream tylko po angielsku):
Środa 17 czerwca o godzinie 7:30 a.m. (GMT) czyli 9:30 czasu polskiego

Heavensward Preview - Part 2
Yoshi pokazuje więcej o dodatku: ( stream w języku japońskim i angielskim)
Czwartek, 18 czerwca: 17:00 p.m. (GMT) czyli 19:00 czasu polskiego.

Obrazek pochodzi ze strony strony finalfantasyxiv.com

Letter from the Producer XXI

Opublikowano 21.05.2015 // komentarze

Przedostatni przed premierąLive Producer LEtter już za nami - mieliśmy okazję zapoznać się z widokami, mechanikami i zmianami czekającymi nas w Heavensward. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje. Proszę pamiętać, że lista ta może zawierać błędy, ponieważ tłumaczenie chwilami pozostawiało wiele do znaczenia.

  • Miasto "Falcon Nest", znane oryginalnego FFXIV i odbudowane po zniszczeniu będzie jedną z nowych lokacji.
  • Nowe lokacje są znacząco większe niż dotychczasowe, zawierają też więcej otwartej przestrzeni.
  • W obszarze "Dravanian Forelands" możemy spotkać dziko żyjące Chocobosy, które mogą skopać tyłki nieuważnemu podróżnikowi. Przeciwnicy poza dungeonami w nowych obszarach będą ogólnie silniejsi tak, by budować uczucie większego zagrożenia.
  • Pierwszym z nowych dungeonów będzie "Dusk Vigil".
  • Pierwszy latający mount będzie dostępny dosyć wcześnie. Możliwość latania w danym obszarze wiązać będzie się jednak z questem, w czasie którego uczymy się warunków pogodowych danej strefy - wymusza to początkowo poruszanie się po ziemi. Quest ten odblokowywany będzie zwykle pod koniec zadań związanych z danym obszarem.
  • Fat Chocobo może latać!

Skille praktycznie każdej z klas zostały zmodyfikowane tak, by być bardziej przydatnymi na 60 poziomie, więc warto będzie ponownie zapoznać się z opisami poszczególnych skilli. Dodatkowo, każda z klas otrzyma kilka nowych zdolności, które odkrywać będziemy wraz z kolejnymi poziomami.

Black Mage

  • nowa umiejętność: Lay Lines - obszarowy Haste, przyśpieszający ruchy i akcje postaci o 15%
  • nowa umiejętność: Sharpcast, po włączeniu następne zaklęcie spowoduje "proca", aktywując bonusowe właściwości kolejnego
  • nowa umiejętnosć: "Enochian" 30 sekundowy buff, który w połączeniu z Astral Fire lub Umbral Blizzard pozwala użyć Fire 4 / Blizzard 4; użycie Blizzard 4 odnawia czas trwaniaEnochian-a, ale każde odnowienie jest krótsze o 5 sekund

Paladin

  • nowe ataki oparte o Riot Blade i Savage Blade nakładające DoT-y
  • Divine Veil - buff zarzucany na towarzysza, jeżeli otrzyma on leczenie, gracze dookoła niego otrzymają barierę
  • nowe buffy zwiększające odporność i blok pozwalając na częstsze używanie Shield Swipe

Warrior

  • nowy tryb - "Deliverence" - skupiony na DPS, podczas tego trybu gromadzimy "Abandon", podobnie jak "Wrath" w Defiance; podczas zmiany trybu ilość stacków pozostaje niezmieniona
  • nowa umiejętność: "Raw Intuition" - zapewnia sparowanie ataku od przodu, jednak ataki z innych stron będą krytyczne
  • nowa umiejętność lecznicza oparta o stacki "Abandon"

Dark Knight

  • aury zwiększające DPS kosztem zużywania MP, podczas używnia aury nie może odzyskiwać many z innych źródel (np. piosenka Barda), zamiast tego odnawia manę za pomocą skilli
  • pozycja tankująca - "Grit Mode", dodatkowo w tym trybie "wysysamy" manę przeciwnika
  • pozycja DPS - "Darkside"
  • "Living Dead" - podobne w działaniu do Holmgang, blokujące obrażenia
  • crossclasuje z Maraudera i Gladiatora

Monk

  • nowy stack - "Chakra" , który po osiągnięciu 5 łądunków będzie mógł być wykorzystany do zwiększenia DPS lub odnowienia TP
  • nowy skill zmieniający Postawę bez resetowania stacków
  • developerzy zdają sobie sprawę, że wiele walk zawiera mechaniki, podczas których "gubimy stacki", w tym czelu możemy zużyć stacki Chakra w celu podtrzymania DPSu

Dragoon

  • nowy buff - "Blood of the Dragon" dodające procki do "Full Thrust", "Chaos Thrust" pozwalając na 4 etapowe komba
  • poprawki w animacji i prędkości skoków

Ninja

  • dodano możliwość przedłużenia Huton-u, dzięki czemu do rotacji będzie można wprowadzić inne skille, nie martwiąc się o ciągłe podtrzymywanie Huton
  • niektóre ataki dostanąbonusy za pozycję wzg. wroga
  • umiejętność pozwalająca na zmniejszenie aggro swojego lub innego członka drużyny (znany z FFXI Trick Attack Thief-a)

Bard

  • nowy tryb piosenki - "Wanderer's Meuet" w którym możemy ładować strzał, zwiększając jego siłę; w momencie, w którym wykonamy ruch postaci strzała zostaje wypuszczona; dodatkowo, tryb ten wyłącza auto-atak
  • nowa umiejętność - Sidewinder - zwiększa obrażenia już nałożonych DoT

Machinist

  • w stylu gry podobny do Barda
  • skille zwiększające DPS lub zwiększające szansę na nałożenie dodatkowych statusów podczas ataku, w zależności od "załadowanej" amunicji
  • zmiana amunicji ładuje 5 staków, które zużywają się wraz z używanymi skillami; można także użyć "Quick Reload" ładując tylko 1 pocisk
  • standardowe kombo skłąda się z 3 ataków, z którego każdy ma 50% szansy na zwiększenie mocy kolejnego; dodatkowo za pomocą amunicji można zagwarantować zwiększenie mocy kolejnych ataków
  • przyzywane wieżyczki strażnicze nie tylko atakują przeciwników, ale i dają różne buffy całej drużynie

Summoner

  • nowe ataki zużywające Aether, zadający Bio, Bio II, Miasma jednocześnie
  • 3 nowe skille ofensywne
  • zmiany w mechanice Tri-disaster - aktualny skill zmienia się w Tri-bind, a Tri-disaster staje się zupełnie nowym skillem
  • zmiany w skillach dotychczasowych Egi
  • nowy skill - Dreadwyrm Trance - nadający Summonerowi moce Bahamuta i gromadzący Bahamut Ether

White Mage

  • większa ilość zdolności blokujących obrażenia
  • "Asylum", AoE w którym zwiększone jest leczenie
  • skille leczące i zadające obrażenia jednocześnie - Assize
  • Stone 3 i Aero 3
  • nowy skill leczący o natychmiastowym działaniu
  • Protect dostanie inne bonusy w przypadku użycia jako cross-class

Scholar

  • Indomitability - nowe leczenie AoE
  • Deployment Tactics - skill zwiększający moc Adloquium i Eye for an Eye już nałożonych na gracza
  • Emergency Tactics - zmienia tarczę Adlo w leczenie o wartości bariery
  • możliwość "odesłania" wróżki w celu uzyskania dodatkowych bonusów leczniczych

Astrologian

  • dwa tryby - "Diurnal Sect" i "Nocturnal Sect" pozwalające na skupieniu się na leczeniu (jak WHM) lub zapobieganiu obrażeniom (jak SCH); w zależności od trybu te same skille będą miały inny efekt dodatkowy
  • możliwość wyciągnięcia losowej karty z jednym z 6 losowych efektów - zwiększającej statystyki, moc leczenia, odporność
  • "Royal Road" - możliwość przetrzymania (bez użycia) wyciągniętej karty w celu użycia 2 jednocześnie

Podczas zbliżającego się E3 odbędzie się Live Letter XII , podczas któego odczytana zostanie lista zmian w 3.0

21 maja - Live Letter, a dziś zachęta ;)

Opublikowano 19.05.2015 // komentarze

Przypominam, że 21 maja, o godzinie 18:00 czasu polskiego odbędzie się kolejny Live Letter, tym razem nadawany z Francji, w którym pokazane zostaną nowe dungeony oraz gameplay z nowych klas.

Dzisiaj, na zachęte, 4 zdjęcia prosto z pieca:

 

 

Błąd w wersji na PS3/PS4

Opublikowano 19.05.2015 // komentarze

Gracze, któzy otrzymali już 12 znakowy kod pozwalający na instalację dodatku na konsolach PS3/PS4 proszeni są o nie wprowadzanie kodu i nie pobieranie dodatku, ponieważ aktualnie skutkuje to uszkodzeniem danych FFXIV: ARR i koniecznością pobrania całej gry ponownie.

Gracze, którzy pobrali już dodatek i nie mogą uruchomić gry powinni całkowicie usunąć ją z dysku, a następnie pobrać ponownie, upewniając się, że nie zaznaczyli pobierania także danych dodatku.

Źródło: finalfantasyxiv.com

Hotfix 14-05-2015

Opublikowano 14.05.2015 // komentarze

Serwery gry są już dostępne po dzisiejszym hotfixie - do pobrania 7MB patcha.

Jedyna zmiana to:

  • zwiększenie maksymalnej ilości Tomes of Poetics, którą możemy zdobyć w ciągu tygodnia z 450 do 900

Widać ugieli się pod presją fanów, ponieważ wcześniej Yoshida zapowiadał, że do czasu premiery obowiązywać będzie aktualny cap.

Kody Heavensward Pre-Order

Opublikowano 14.05.2015 // komentarze

Poczynając od jutra (15 maja) możliwe będzie aktywowanie kodów na Pre-Order, które otrzymały osoby zamawiające przed premierą dodatek do FFXIV.

W zależności od wybranej wersji i posiadanego kodu, należy:

Gracze PC, posiadający 18 znakowy kod (Ci, którzy zakupili w innym niż oficjalny sklep Square Enix):

  1. Przechodzimy na stronę Pre-Order
  2. Logujemy się naszym kontem SE
  3. Podajemy nasz 18 znakowy kod i otrzymujemy nowy, 20 znakowy kod
  4. Logujemy się do Mog Station i postępujemy wg. wskazówek

Gracze PC, którzy zakupili grę w sklepie SE

  1. Logujemy się do Mog Station i postępujemy wg. wskazówek

Gracze, którzy planują zakup na PS3 i PS4 - niebawem podane zostaną informacje oraz daty wejścia do sprzedaży wersji elektronicznej. Gracze, którzy zamówili fizyczną kopie gry muszą postępować wg. instrukcji wyżej, pkt 1-3. Po poprawnym przejściu operacji status zmieni się na "Pending" ("Oczekuje") - kiedy tyko kody dla graczy PlayStation będą dostępne, otrzymacie mailem oraz na stronie Pre-Order 20 znakowy kod.

Gracze PS3 i PS4, którzy otrzymali 12 znakowy kod

  1. Zaloguj się do PlayStation Network na konsoli
  2. Wybierz "PlayStation Store" i zaloguj się kontem Sony, do którego dopisanego masz Finala
  3. Wybierz "Redeem Codes" z menu w dolnej, lewej części ekranu i wprowadź kod.

Nowi gracze - wasze kody aktywować będzie można dopiero w dniu oficjalnej premiery.

Instrukcje dotyczą wersji NA - wersja EU może mieć drobne różnice.

Kolejne wpisy: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »