Zamknij nagłówke

Thordan's Reign - Poradnik po polsku

Opublikowano 29.11.2015 // komentarze

Kolejny poradnik dot. nowego contentu od Lytty, tym razem tłumaczący najnowszy Trial:

Void Ark - poradnik po polsku

Opublikowano 21.11.2015 // komentarze

Lytta, z gildii SeeD (Moogle) zamieszcza na YT różne poradniki dot. FFXIV, tym razem opublikował filmik prezentujący nowy Raid - The Void Ark. Zapraszam do oglądania :)

Patch 3.1 - przerwa w dostępie do gry

Opublikowano 04.11.2015 // komentarze

W związku z premierą patcha 3.1 w dniu 10 listopada (wtorek) od 9, godziny 10:00 do 10, godziny 10:00 (łącznie 24 godziny) serwery gry będą niedostępne.

Na 15 minut przed planowaną przerwą, aż do 13 listopada (do godziny 10:00) nie można planować ceremonii zaślubin.

Więcej informacji: eu.finalfantasyxiv.com

3.1 - nowe wiadomości

Opublikowano 25.10.2015 // komentarze

Podczas zakończonego właśnie Producer Live Letter, Yoshi P przedstawił nam garść nowych informacji dotyczących zmian, jakich możemy spodziewać się w patchu 3.1 zapowiedzianym na 10 listopada!

  • kontynuacja głównego wątku fabularnego
  • nowe daily questy dla Vanu Vanu
  • nowe dungeony: Void Ark (24 graczy), Pharos Sirius Hard, Saint Mocianne Arboretum, Singularity Reactor EX
  • mini-gra Lord of Vermilion
  • Exploratory Missions - odkrywanie nowych wysp i zdobywanie skarbów

To najistotniejsze zmiany, poniżej znajdziecie dokłądniejsze informacje:

  • Ravan i Bismark dodane do Party Finder, Bismark nie jest już wymagany do odblokowania Ravany
  • z Void Ark możemy zebrać jednen przedmiot tygodniowo, ale poza przedmiotem dostajemy także tokeny, które można wymienić na itemki do upgradowania przedmiotów iLevel 200 (zapewne 1 na tydzień)
  • nowe Reliki - nazwane Anima Weapons - dostępne dopiero w 3.15; Zeta nie jest wymagana, ale jej posiadanie ma dać nam drobną przewagę w pierwszym etapie zdobywania nowej broni; dodatkowo, nie istotne dla jakiej klasy mamy już Zetę, ułatwi nam to zdobycie dowolnego innego Anima Weapon

Exploratory Missions

  • można startować solo (coś jak Duty Finder) w Ishgardzie, lub grupami 8, 16, 24 z domku swojego FC
  • 3 poziomy trudności wymagające odpowiedniego poziomu statku easy = 10, normal = 25, hard = 50)
  • można zapraszać do grupy ludzi spoza FC
  • przygoda trwa do 90 minut i ma 2 godzinny cooldown
  • na jednej instancji mapy może znajdować się 9 grup współpracujących lub rywalizujących ze sobą - po zaatakowaniu przeciwnika jest on "przypisywany" do Twojej gurpy, ale podział nagród zależny jest od udziału (obrażenia) innych grup graczy
  • można wymieniać się dropem, jeżeli wygramy, ale nie jest on nam potrzebny; do zdobycia unikatowy sprzęt (iLevel 180), miniony oraz materie, a poza tym Eso
  • nagroda uzależniona jest od udziału w walce, za którą otrzymamy brązową, srebrną lub złotą skrzynię
  • za każdym razem musimy odblokować latanie na danej lokacji; trwa to 5 do 10 minut i jest swego rodzaju "rozgrzewką"
  • każdy przeciwnik oznaczany będzie cyfrą rzymską oznaczającą jego poziom trudności

Mounty i miniony, estetyka

  • nowe miniony dodane do gry (nie do sklepu): Paissa, Twintania; miniony z Primali
  • nowe mounty (Pegasus, Wyvern), niektóre stare mounty będą mogły latać
  • system odblokowywania latania na lokacjach zostanie nieco zmieniony tak, by Aether Currents nie były nagrodą za questy łączone, tylko początkowe
  • nowe fryzury
  • nowe meble, możliwość dzielenia domu z innymi, dając im możliwość dekorowania, nawet jeżeli nie należą do twojego FC
  • możliwość zarządzania oświetleniem w domu
  • nowy tryb kamery aktywowany podczas naszej bezczynności - kamera będzie samemu obracać się i wybierać "obiekt" który pokauzje (NPC, innych graczy etc.)
  • możliwość przymierzania wielu części ekwipunku jednocześnie
  • możliwość glamourowania "na siebie" przedmiotów, zajmujących więcej niż 1 slot
  • nowe misje dla Retainerów (Exploration XIX), nowe przedmioty w misjach normalnych i quick
  • nowe stroje (czapki) do kupienia w sklepie Mogstation
  • domki nie używane przez 45 dni (lub połącie ziemi, na których przez 45 dni nic nie zbudowaliśmy) mogą zostać wyburzone i wrócą na rynek; po upływie 30 dni otrzymamy powiadomienie w grze, po 35 email (w przypadku FC - do wszystkich członków); licznik wystartuje wraz z 3.1
  • po zburzeniu domku odzyskujemy 80% jego wartości i meble

Dungeony

  • zniesienie limitu dropów w Alexander Normal
  • z przeciwników w dungeonach 50+ zdobędziemy experience,
  • ułatwienia w niektórych dungeonach 51+, zwiększona nagroda EXP
  • Void Ark jest pierwszym z 3 nowych raidów
  • Singularity Reactor EX będzie nagradzał nową bronią; sam trial ma być trudny ("jeżeli radzisz sobie z Savage, powinieneś dać radę") i to nie za sprawą DPS check ale mechanik

Zmiany w Materii

  • zmiany wejdą w życie z 3.2
  • nie będzie można używać Advanced Materia Melding z materiami typu STR/VIT/DET
  • crafcone przedmioty będą miały lepsze statystyki
  • możliwość umieszczania materii w przedmiotach kupowanych z Tomestones i z Raidów

Mechanika gry, walka

  • zmiana w mudrach pomagajaca zwalczyć lag
  • możliwość wyłączenia efektu Darkside u DRK
  • zwiększenie skuteczności przedmiotów leczących

Klasy zbierające, craftujące

  • zmiana w czerwonych skryptach
  • zmniejszenie trudności zdobycia Master REcipe Books
  • dodanie możliwości przeszukiwania receptur
  • podczas siedzenia na mouncie można użyć skili: Trungulate, Truth of Forest, Prospect, Truth of Mountain, Snagging, Collector's Glove, Collectable Synthesis
  • zmniejszenie trudności desyntezy: zmiany w wymaganiach skilla, zmiany w szansie na powodzenie nisko i średnio poziomowych przedmiotów, zwiększenie zdobywanego postępu

Gold Saucer

  • nowe mini gry (poza Lord of Verminion) - wygląda na to, że wcielimy się w crafterów
  • nowe karty i nowi przeciwnicy dla Triple Triad
  • więcej MGP z Jumbo Cactpod i GATE
  • Challenge Log

Przerwa w dostępie do gry - przypomnienie

Opublikowano 17.10.2015 // komentarze

Uwaga - przypominamy, że w związku z prznosinami Data Center CHAOS do Europy wystąpi przerwa w dostępie do serwerów gry. Przerwa będzie miała miejsce od 19 października, godz. 2:00 (czasu Polskiego) do 20 października 12:00 (czasu Polskiego) - łącznie 34 godziny.

Oznacza to między innymi to, że wszelkie questy weekly oraz weekly capy musicie zrobić do poniedziałku, do godziny 2:00

I niech lag nie będzie z nami ;)

3.1 - rozwinięcie fabuły i Void Ark

Opublikowano 15.10.2015 // komentarze

Premiera patcha 3.1 już tuż tuż, więc SE podkręca atmosferę publikując nowe informacje.

As Goes Light, So Goes Darkness (Jak Światło, Tak I Ciemność)

Mieszkańcy Ishgardu z przerażaniem obserwują obrót wydarzeń - przez lata wydawało im się, że walczą i giną w słusznej sprawie, tylko po to, by dowiedzieć się, że wszystko co wiedzieli opiera się na zdradzie i krwi. Cóż pozostaje im innego, niż rozpaczać? Opierać się prawdzie i szydzić z jej wyznawców? A co, z tymi, którzy byli pomiatani - czy mogą teraz mieć nadzieję na lepsze jutro? Jutro, w którym ludzie i smoki mogą żyć w jedności, która kiedyś wydawała się tak odległa jak gwiazdy na niebie...

Void Ark (Arka Pustki)

Wraz z nastaniem "Epoki Żeglugi Powietrznej" i rozwojem statków powietrznych, pojawili się śmiałkowie, którzy przemierzają podniebne oceany w poszukiwaniu skarbu - Podniebni Piraci.

Wśród tych śmiałków pojawiła się ostatnio plotka opisująca statek-widmo - arkę wypełnioną złą energią stworzoną dawno temu przez magów szukających ucieczki przed nadciągającą zagładą.

Void Ark to nowy rajd przeznaczony dla grupy 24 śmiałków o minimalnym 175 poziomie ekwipunku, do którego dostęp uzyskamy wykonując quest "To Rule the Skies".

Letter from the Producer LIVE - XXV

Opublikowano 09.10.2015 // komentarze

25 października odbędzie się FATE w Hiroshimie, podczas którego Yoshi P będzie prowadził Live Producer Letter, w którym poruszy głównie tematy misji z wykorzystaniem statków powietrznych oraz opowie nam nieco więcej o Lord of Verminion - grze, w któej udział biorą nasze miniony. Dodatkowo odpowiadać będzie on na pytania graczy (które możecie zgłaszać na forum).

Transmisję obejrzeć będzie można na Twitch juź 25 października o godzinie 12:30 czasu polskiego.

Konkurs: Przygody retainerów!

Opublikowano 02.10.2015 // komentarze

Square-Enix ogłasza oficjalny konkurs dla graczy z EU - naszym zadaniem jest opisanie przygód, jakie przeżywają nasi retainerzy, a które zwykle kończą się ... kolejną rybą, częścią wyposażenia domu naszych sąsiadów albo niesamowitą materią poziomu IV!

Jeżeli masz smykałkę do pisania tekstów i nie jednokrotnie zastanawiałeś się co (o ile cokolwiek) myślał sobie twój towarzysz wysłany na kolejne 18 godzin przygody możesz zgłosić się do konkursu i wygrać jedną z 4 nagród: kolczyki z Bluebird, naszyjnik z Mandragorą lub Ahrimanem lub hustę na twarz.

Wiecej informacji: http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/264848

Serwery Europejskie - oficjalne informacje

Opublikowano 30.09.2015 // komentarze

Pojawiły się już oficjalne informacje - przerwa związana z uruchomieniem Europejskich serwerów będzie miała miejsce od 19 października, godz. 2:00 (czasu Polskiego) do 20 października 12:00 (czasu Polskiego) - łącznie 34 godziny.

Dodatkowo, od dnia 5 października, 10:00 wyłączona zostanie możliwość przenoszenia postaci z serwera na serwer.

Liczba godzin, przez które gra będzie niedostępna zostanie doliczona do naszego abonamentu.

Źródło: finalfantasyxiv.com

TGS2015 - Letter from the Producer Live

Opublikowano 19.09.2015 // komentarze

Na odbywających się Tokyo Games Show Yoshi P i Foxclon zaprezentowali nieco nowych - i powtórzyli stare - informacji dotyczących 3.1. Patch 3.1 zatytułowany "As Goes Light so Goes Darkness" - "Jak Światło, tak i Ciemność".

Główne informacje:

  • tematem przewodnim będzie Warrior of Darkness, czyli Wojownik Ciemności,
  • kontynuacja wątków fabularnych zapoczątkowanych w Dragonsong War,
  • premiera przewidziana na początek listopad

Void Ark:

  • raid na 24 osoby podobny do serii Crystal Tower,
  • kompozycja grupy jak w World of Darkness (3 Tank, 6 Healer, 15 DPS),
  • zdobycie ekwipunku w danym tygodniu nie blokuje możliwości zdobycia przedmiotów innego typu (do craftu, minionów etc.)

Podniebne eksploracje:

  • zwiedzanie podniebnych wysp pełnych potężnych potworów, w tym unikatowi przeciwnicy stanowiący większe wyzwanie (dla graczy FFXI: przeciwnicy poziomu NM i HNM),
  • możliwość wykorzystania statku powietrznego naszego Free Company i udział pełnego alliance - 24 osób,
  • możliwość napotkania innych grupy na tej samej wyspie,
  • jeżeli nie jesteśmy w FC lub nasze FC nie uczesnticzy w tej aktywności istnieje możliwość skorzystania z publicznych statków w Ishgardzie - możemy dołaczyć solo lub utworzyć wcześniej party,
  • liczne wysepki ala Sea of Clouds, konieczność wykorzystania latających mountów,
  • na lokacjach znajdować będą się nody z rzadkimi materiałami oraz materiałami występującymi tylko na wybranych wyspach,
  • nagrody: ekwipunek (nawet aetherial poziomu i210!), przedmioty z losowym glamourem, niechciany ekwipunek można zamienić na potiony,
  • średni czas potrzebny na ukończenie misji to około 10 minut

Lord of Verminion

  • walki minionów w czasie rzeczywistym,
  • zasady "basic": przyzwij miniony które walczą z minionami przeciwnika; każdy minion może zostać przyzwany więcej niż raz, limit czasu 10 minut, zwycięża osoba, która zniszczy wszystkie kryształy przeciwnika,
  • statystyki minionów: HP, ATK, DEF, SPD (1-4 gwiazdki), unikalne zdolności (np. zwiększenie ataku obszarowego) oraz inne efekty (uszkadzanie bram i tarcz),
  • przyzwania / utrzymanie miniona kosztuje określoną ilość punktów, podczas przygotowania do walki dysponujemy 60 punktami, a w czasie rozgrywki ich ilość zwiększa się do 240; zabicie lub wycofanie miniona zwraca jego koszt
  • przyzwanie miniona kosztuje 10, 15, 20, 25 lub 30 pkt,
  • 4 typy potworów (Puppet, Gadżet, Critter i Monster) z czego każda (poza Gadżetami) posiada przewagę lub słabość w stosunku do innej grupy,
  • 5 różnych typów gry: tutorial, wyzwanie (tryb rankingowy), trening (przeciwko komputerowi), bitwa, turniej,
  • tryb dobierania przeciwnika w oparciu o nasze poprzednie osiągi, ranking eventowy,
  • unikalne nagrody i osiągnięcia

System gry:

  • zmiany w kodzie odpowiedzialnym za mudry mające na celu eliminację opóźnień,
  • nowe meble oraz elementy domku, które można wytworzyć wewnątrz FC,

Inne:

  • w październiku odbędzie się jeszcze jeden FATE w Hiroshimie, 25 października
Kolejne wpisy: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »