Zamknij nagłówke

Konferencja z producentami, 20/13

Opublikowano 20.10.2013 // komentarze

W dniu 20 października odbyła się kolejna, dziewiąta już konferencja z producentami (Live Producer Letter) na której Yoshida i inni członkowie ekipy opowiadali o aktualnym i przyszłym kształcie Final Fantasy XIV. Głównym tematem spotkania był system domków, ale poruszono także i inne interesując kwestie.

Yoshida odniósł się do faktu, iż wiele osób uważa, że Warrior jest gorszym tankiem niż Paladyn w oparciu o doświadczenia z Bahamut Coil. Okazuje się, że jest tak ... ponieważ gracze ignorują część mechanik występujących w tej lokacji wykorzystując zdolności Paladynów i po prostu "na siłę" zabijają bossa. Walki w Coil zostanązmienione tak, by WAR mógł pełnić tam większą rolę. Dodatkowo, animacja Brutal Swing zostanie skrócona tak, aby stun był bardziej użyteczny. Zmiany planowane na 2.1

Zupełnie odwrotnie sprawa ma się w przypadku Bardów - ekipa uważa, że BRD są "just a little" zbyt silni, więc czeka ich mała zmiana. Yoshida poinformował także, że nie ma planów uczynienia DRG nieśmiertelnymi podczas wykonywania ataków z wyskoku.

Jako wskazówkę w pokonaniu Tytana polecono ... odsunięcie kamery najdalej jak tylko się da, co powinno ułatwić unikanie jego ataków. Cóż ... dziękujemy ...? Jeżeli chodzi zaś o problemy z lagiem - poproszono graczy by wciąż zgłaszali na forum informacje o tym kidy wystąpiły problemy, jaki posiadają system oraz kartę sieciową oraz jaka firma udostępnia im internet, częściowo zrzucają odpowiedzialność za lag na ISP.

Czytaj dalej | Zobacz galerię zdjęć

All Saints' Wake

Opublikowano 18.10.2013 // komentarze

Święto związane z Halloween, o którym informowaliśmy kilka dni temu, po mału wita nas w świecie Eorza:

W dniach 18 października - 1 listopada w głównych miastach czekają na nas nowi NPC ze specjalnymi zadaniami, za które przewidziane są nagrody. Pamiętajcie, że nagrody za questy w każdym z miast są takie same.

Więcej informacji na temat święta znajdziecie na oficjalniej stronie związanej z tym wydarzeniem.

Patch 17/10

Opublikowano 17.10.2013 // komentarze

Dzisiejsza wyjątkowa przerwa została zakończona - są już dostępne informacje nt. wprowadzonych zmian:

  • wprowadzono limit graczy w jednej lokacji, jeżeli podczas przechodzenia do lokacji pojawi Ci się komunikat, że jest ona pełna, prosimy odczekać chwilę i spróbować ponownie - moim zdaniem, jest to katastrofalnie głupie rozwązanie; w przypadku walk z Odynem, dla których zapewnie zostało ono wdrożone, skończy się tak, że na mapie będzie masa osób z lvl 20-30 i żaden z graczy lvl 50, który ma realne szanse pomóc w ukońoczeniu FATE nie będzie mógł na nią wejść
  • podczas wychodzenia z Duty mogło zdarzyć się, że gracz był niewykrywalny dla przeciwników
  • w lokacji Amdapor Keep niektórzy przeciwnicy przestawali reagować i stali w miejscu
  • usunięte problem z błędem 90000 i autoryzacją

Patch 15/10

Opublikowano 15.10.2013 // komentarze

Dzisiejsza aktualizacja zbilża się ku końcowi - patch można już pobrać, wersja PC to 75mb, wersja PS3 750mb. 

Na forum SE pojawiła się dłuuuga lista poprawek, pozwolicie, że wybiorę kilka najważniejszych:

  • usunięto błąd pozwalający na unikanie obrażeń podczas walk w Amdapor Keep (zapewne chodzi o stanie na drzewie przy pierwszym bossie), dodatkowo Amdapor Keep nie będzie wyświetlać już opcji uzupełnienia drużyny zaraz po zabiciu ostatniego bossa
  • usunięto błąd pozwalający na usunięcie Weaken po wskrzeszeniu (czyli koniec rzucania Medica 2 żeby usunąć ten status)
  • usuięto problem z nie wyświetlaniem oznaczeń ataków AoE i im podobnych na ziemi
  • przeciwnicy w The Binding Coil of Bahamut Turn 5 nie powinni już przestawać reagować na ataki graczy
  • linie określające aggro w walce Garuda HM powinny być już poprawnie wyświetlane
  • korzystanie z Chocobo Portera nie powinno już powodować umieszczania graczy poza geometrią mapy, nie powinni oni także zbierać aggro u mijanych potworów

Dodatkowo, w inny miejscu znajdziemy kolejną listę zmian:

  • ostatnie zadanie dla Grand Company zmieniono z Amdapor Keep na Aurum Vale (lvl 47)
  • zwiększono ilość serwerów dla Amdapor Keep i Wanderers Palace
  • ukończenie AK i WP nagradzane jest większą ilością Tombstones of Philosophy
  • ukończenie WP, Garudy HM i Titana HM nagradzane jest większą ilością Tombstones of Mythology (nie AK!)
  • przeciwnicy w WP, AK, Castrum Meridanum i Preatorium będą teraz upuszczać większe ilości GILi
  • zmieniono lokację i mechanikę niektórych przeciwników w AK i WP (zapewne jako przeciwdziałanie speedrunom)
  • klasy zbierające (botanist, miner) będą zdobywać większą ilość XP począwszy od poziomu 16
  • buffy i debuffy naszej postaci będą teraz zawsze wyświetlane na początku listy
  • w ciągu jednego dnia można utworzyć tylko 8 postaci (aby zapobiec tworzeniu w kółko nowych przez osoby handlujące przedmiotami za prawdziwe pieniądze)

Nadchodzące zmiany (mini-patch)

Opublikowano 11.10.2013 // komentarze

Na oficjalnym forum pojawiła się zapowiedź zmian, jakie pojawią się przy nadchodzącym mini-patchu (zapewne 15 wraz z otwarciem ransferu):

  • zmiany w mechanice boundowania ekwipunkut (boundowanie jużprzy pierwszym użyciu)
  • dodane nowe serwery w celu odciążenia Amdapor Keep (każdy kto próbował wejść tam w poniedziałek, wie o co chodzi ;))
  • zmiana poziomu trudności instancji dla lvl 50 (nie wiadomo czy będą łatwiejsze, czy trudniejsze i które dokładnie)
  • zwiększenie liczby miejsc i ilości zdobywanych Tomestones of Philosophy i Mythology - czyżby koniec ciągłego biegania tylko po AK i CM, oraz szybsze farmienie sprzętu?
  • dodanie ograniczeń populacji dla każdej lokacji (nie wiadomo co to dokładnie oznacza)
  • zmiana częstotliwości odradzania się potworków, z których wypada Diremite Web, dodanie nowych miejsc, z których można pozyskać Karakul skin
  • zwiększenie ilości XP dla minera i botanisty za wydobywanie przedmiotów i levemety
  • poprawki w UI związane z materią i informacjami o naszym celu

Oraz inne, drobne poprawki

Ghosts and Coblyns - święto z okazji Halloween

Opublikowano 11.10.2013 // komentarze

W głównych miastach Eorzy pojawiły się duchy! Ale spokojnie, ich jedynym zadaniem jest nastraszyć mieszkańców z okazji wydarzenia "All Saint's Wake" powiązanego z Halloween. Na razie nie podano dokładnych szczegółów, ale zapewne podobnie jak przy poprzednim święcie, naszym celem będzie zdobywanie przedmiotów, które następnie wymienimy na czapkę z dyni albo "prześcieradło" zamieniające naszą postać w "ducha" ;)

 

 

źródło: http://na.finalfantasyxiv.com/pr/blog/000520.html

Transfer postaci w najbliższych dniach

Opublikowano 10.10.2013 // komentarze

Wg. postu na forum, powinniśmy dziś poznać informacje nt. transferu postaci - oficjalny, japoński post już się pojawił, niebawem tłumaczenie.

W międzyczasie, dowiadujemy się, że transfer ma być udostępniony jeszcze w pierwszej połowie października i przez pierwsze 5 dni będzie on darmowy. Jak tylko pojawią się dodatkowe informacje postaram się zaktualizować wiadomość.

AKTUALIZACJA 02/10

Pojawiło się tłumaczenie postu Yoshidy, w którym szerzej opisuje on proces transferu, jego plusy oraz minusy (możliwość wymuszenia zmiany nazwy postaci, utraty GIL czy braku możliwości logowania). Pełną informację znajdziemy na forum SE.

AKTUALIZACJA 10/10

Mamy już oficjalne info, transfer postaci możliwy będzie od 15 października. Niestety, może okazać się, że niemożliwym będzie transfer na serwer Moogle, ponieważ jest on "zatłoczony".

"Wygrane" kolczyki dostępne od 15

Opublikowano 10.10.2013 // komentarze

Jeżeli śledziliście prezentacje FFXIV na różnych targach, w których SE miało oficjalne stanowiska pewnie już wiecie, że każdy ze światów wygrał możliwość kupienia kolczyków z bombą alobo kaktusem:

 

 

Od 15 października przedmioty te będą dostępne będą u nowych Moogli znajdujących się:

  • Limsa Lominsa Upper Decks (X:8, Y:13)
  • Old Gridania (X:10, Y:6)
  • Ul'dah: Merchant's Strip - Steps of Thal (X:11, Y:11)

Przedmioty mają raczej słabe statystyki i nadają się raczej jako elementy czysto kosmetyczne:

  

źródło: http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/topics/detail/9415e4e5ee6394a51b601d2cc57f314bef355b3e

The Binding Coil of Bahamut Turn 5 wyłączone

Opublikowano 08.10.2013 // komentarze

Z powodu odkrycia i zgłoszenia błędu w lokacji The Binding Coil w sekcji Turn 5, powodujący, że po spełnieniu określonych warunków boss lokacji przestanie reagować na ataki graczy i samemu atakować, dostęp do lokacji został tymaczasowo zablokowany.

Wg. oficjalnych informacji usterka powinna zostać usunięta do przyszłego tygodnia. Sprawa jest o tyle interesująca, że pierwsze oficjalne "zbugowanie" bossa dokonane zostało (i natychmiast zgłoszone do SE) na serwerze Moogle, na którym gra większość z nas.

Korzystając z okazji, pragnę przypomnieć, że wykorzystywanie błędów w grze jest wbrew umowie, którą zaakceptowaliśmy tworząc konto - Square Enix w przeszłości nie miał skrupułów w banowaniu graczy, którzy wykorzystywali takie błędy w Final Fantasy XI

źródło: [EU] Regarding Confirmed Issues With the Binding Coil of Bahamut - Turn 5 (Oct. 8)

Patch 01/10/2013

Opublikowano 01.10.2013 // komentarze

Dzisiejsza przerwa techniczna została już zakończona, jedyna informacja, jaka się pojawiła to:

  • zaimplemntowano mechanizmy mające przeciwdziałać niewłaściwemu używaniu przedmiotów

Co właściwie zrobiono, pewnie już się nie dowiemy. Na oficjalnym forum za to pojawiły się informacje nt. planowanych zmian:

  • system MVP - w przypadku, gdy cała grupa na instancji pochodziła z Duty Findera, pod koniec lokacji możliwe będzie oddanie głosu na gracza, który najbardziej przysłużył się podczas walki - może ktoś pomagał, dobrze grał, albo tłumaczył; osoba taka będzie zdobywać punkty, które później wymienimy na ubranka dla mountów, nowe mounty i inne nie określone jeszcze nagrody
  • dodawanie do blacklisty - jak wiemy dodawanie do blacklisty jest aktualnie strasznie niewygodne, programiści pracują nad dodaniem możliwości blokowania użytkowników z poziomu menu po prawym kliknięciu
  • długie oczekiwanie na instancje - właściwie tylko potwierdzenie świadomości tego zjawiska, w połowie października przewidziane jest dodanie kolejnych serwerów; może skończy się 10+ minutowe czekanie na wolne sloty w Amdapor Keep w poniedziałki :)
Kolejne wpisy: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »