Zamknij nagłówke

Zmiany dla Warriora w 2.1

Opublikowano 20.11.2013 // komentarze

Na dwa dni przed zapowiedzianym Live Letter Yoshi P udostępnia informacje na temat zmian planowanych dla Warriora!

  • Brutal Swing - zmniejszenie cooldownu z 30 do 20 sekund, zwiększając częstotliwość ogłuszania
  • Overpower - zwiększenie ilości generowanego aggro
  • Storm's Eye - zmniejszenie kosztu z 70 na 60 TP
  • Storm's Path - zmniejszenie kosztu z 90 na 60 TP, dodatkowo zmniejsza na pewien czas obrażenia zadawane przez przeciwników
  • Holmgang - zwiększenie zasięgi z 3 do 6 yalmów, przyciąga wrogów do siebie, podczas używania HP nie może spaćponiżej 1 (6 sekundowa nieśmiertelność!), zmiana animacji (widoczne wyżej)
  • Vengeance - zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30%
  • Mercy Stroke - zmniejszenie cooldownu z 60 do 40 sekund
  • Thrill of Battle - zwiększenie czasu trwania z 10 do 20 sek
  • Defiance - zwiększenie generowanego aggro, zwiększenie skuteczności zaklęć leczących o 20%
  • Wrath - usunięto zwiększanie potencji zaklęć leczących w związu z przeniesieniem an Defiance (i zwiększenie z 15% do 20%)
  • Inner Beast - ilość zwracanego HP zmniejszone z 300% do 100%, zmniejszenie otrzymywanych obrażeń o 20% na 6 sekund
  • Steel Cyclone - zwiększona ilość generowanego aggro
  • Unchained - zmniejszono cooldown ze 180 do 120

Pozwoliłem sobie zaznaczyć najbardziej interesujące, z pkt. widzenia przetrwania, zmiany na plus ;)

Jak widać, położono nacisk na dodanie efektów zwiększenia odporności na obrażenia oraz ilości otrzymywanego leczenia, głównie kosztem nerfu Inner Beast. 6 sekundowa nieśmiertelność, jaką obdarza nas Holmgang nie jest dokładnym odzwierciedleniem umiejętności Paladyna. Kiedy umiejętność jest aktywna i zostaniemy uleczeni wciąż otrzymujemy obrażenia i może skończyć się to tym, że po jej zakończeniu zostaniemy z 1HP. Szybki Berserk i Inner Beast powinien oddać nam z 700-800HP aby wspomóc healerów.

Wygląda na to, że po patchu 2.1 WAR może stać się dużo częściej widywanym Tankiem, a na pewno jeżeli chodzi o aggro AoE.

żródło: http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/113472-Warrior-buff-in-2.1-not-what-we-are-expecting?p=1578531#post1578531

Powrót Kupo - Good King Moggle Mog XII

Opublikowano 13.11.2013 // komentarze

Wraz z premierą 2.1 programiści przygotowali dla nas powrót "primala" znanego z 1.0 - Good King Moggle Mog XII, czyli króla wszystkich Moggli!

Moggle Mog różni się od innych primali tym, że ... nie jest primalem, ale królem Moggli, samotnie zamieszkującym niebo po tym, jak pomógł uciec z niego pozostałym Mogglom. Na skutek przywołania przez Moggle, podobnie jak miało to miejsce z primalami, wezwanymi wierzeniami i wzywaniem pomocy przez ich wyznawców, Dobry Król przybywa na Eorzę ... niestety, okazuje się, że nie jest on już takim dobrym królem i chętnie widziałby jak po ziemi toczą się nasze głowy!

Kolejną różnicą jest fakt, że w czasie potyczki przyjdzie nam walczyć jednocześnie z ośmioma przeciwnikami - każdy z Moggli przyzywających naszego Dobrego Króla dysponuje swoimi unikalnymi zdolnościami i nie ułatwia nam zadania.

A jaka nagroda czeka na nas po pokonaniu przeciwności? Oczywiście bronie z Mogglowymi motywami! Na razie pokazano tylko książkę:

 

Tym z was, którzy nie grali w 1.0 na zachętę zostawiam jeszcze ścieżkę dźwiękową z walki ;)

Źródło: http://na.finalfantasyxiv.com/pr/blog/000542.html

Nadciągają błyskawice - crosspromocja z FFXIII - Lightning Returns

Opublikowano 12.11.2013 // komentarze

W ostatnich dniach w miastach słychać szepty i rozmowy na temat działającego na własną rękę łowcy przygód. Ubrana w nietypowy strój i używająca nieznanej broni postać pokonuje wrogów z niesamowitą zawziętością i znika zanim ktokolwiek zdąży jej się przyjrzeć. Kim jest ten nieustraszony wojownik i czemu przybywa do Eorzy?

Innymi słowy - zapowiadana od dłuższego czasu promocja Final Fantasy XIII w XIV, w której zdobyć można będzie unikatowe ubranka oraz bronie zostanie aktywowana już za kilka dni.

Przebieg FATE wydarzenia opisany jest jako:

  • Etap 1 - od czwartku, 9:00 rano (GMT+1), 12:00AM (PST), level 12+, Limsa Lominsa Lower Deck
  • Etap 2 - od soboty, 9:00 rano (GMT+1), 12:00AM (PST), level 26+, Uldah, Steps of Nald - Dural Thraral, trzeba wykonać zadania z poprzedniego etapu
  • Etap 3 - od poniedziałku, 9:00 rano (GMT+1), 12:00AM (PST), level 38+, Old Gridania - Kipih Jakkya, trzeba wykonać zadania z poprzedniego etapu
  • Etap 4 - od środy, 9:00 rano (GMT+1), 12:00AM (PST), level 45+, Old Gridania - Kipih Jakkya, trzeba wykonać zadania z poprzedniego etapu

Po odblokowaniu kolejnych etapów wciąż możliwe będzie wykonanie questów z poprzednich etapów. Nie można powtórzyć ich po zakończeniu promocji, jednak na styczeń 2014 (premiera wersji NA/EU gry) przewidziane jest powtórzenie promocji.

Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie wydarzenia.

Nieplanowana przerwa w związku z odkrytymi błędami

Opublikowano 08.11.2013 // komentarze

Kilka godzin temu odkryto oraz zgłoszono do SE błąd w grze, na skutek którego gracze znajduący się nieopodal dzwonka przyzywającego retainerów tracili GIL. W transakcjach na Market Board widniała informacje, że kupili oni właśnie Bone Chip za (przykładowo) 3.000.000 GIL

Sytuacja ta w ciągu kilku godzin powtórzyła się na różnych serwerach w różnych miejscach. Gracze donosili, że można uchronić się przed tym przekazując GIL do swojego retainera.

SE zdecydowało się zablokować dostęp do gry oraz wydało publiczne oświadczenie, w którym informuje, że błąd został zlokalizowany i trwa jego usuwanie. Na ten moment nie są planowane rollbacki wszystkich postaci a jedynie przywrócenie utraconych pieniędzy tym, których dotknął błąd.

Jednocześnie poinformowano, iż SE jest w posiadaniu informacji na temat IP i danych użytkowników wykorzystujacych błąd i podjęte zostaną odpowiednie działania prawne w celu ukarania osób odpowiedzialnych.

Na ten moment nie udzielono informacji nt. planowanej godziny włączenia serwerów. Serwery wróciły online o 13:00 naszego czasu :)

Populacja graczy na serwerach FFXIV

Opublikowano 06.11.2013 // komentarze

Pewien gracz z Japonii (a którz by inny) przygotował, w oparciu o dane z Lodestone, informacje na temat ilości graczy na poszczególnych serwerach. Dane zawierają informacje o postaciach tylko i wyłącznie na poziomie 10 i wyższym tak, by nie uwzględniać dużej ilości botów:

kliknij, by wyświetlić pełną wersję

Poszczególne kolumny to: nazwa serwera, grupa, typ serwera, ilość graczy z językiem JP, EN, GER, FR, łączna ilość gracy z oraz zmiana od czasu udostępnienia transferu (uwzgęlnia też postacie, które osiągnęły w tym czasie level 10+). Dla graczy z zaznaczonymi kilkoma językami w duty finderze użyty został tylko EN lub JP.

Patrząc na 13.000 FR na serwerze Moogle, nie dziwie się, że wciąż widzę żabojadów ;)

Nowe fryzury dla postaci

Opublikowano 01.11.2013 // komentarze

W ramach kolejnych zapowiedzi przed patchem 2.1 opublikowane zostały zdjęcia 2 nowych fryzur, które przygotowują dla nas designerzy. 

Jest to nowy styl czesania dla mężczyzn:

 

Oraz dla Skrillexa... kobiet:

 

Styl uczesania będziemy mogli zmienić u dostępnego wraz z 2.1 fryzjera - nie trzeba używać Fantasia Potion.

2.1 jeszcze (dopiero?) w grudniu

Opublikowano 30.10.2013 // komentarze

Z oficjalnych informacji dla prasy opublikowanych przez SE dowiadujemy się, że patch 2.1 wprowadzający liczne zmiany ma zostać wprowadzony na serwery w grudniu, dokładna data nie jest jeszcze znana. Jeżeli ktoś nie miał jeszcze okazji, zapraszam do zapoznania się z obszernym artykułem na temat zmian w 2.1

Dodatkowo, użytkownik Camate, podzielił się z nami informacjami o innych zmianach w UI w wersji 2.1 i dalej:

  • zmiana w okienku Focus Target tak, by zawsze było ono widoczne oraz zmiana wyglądu pasku postępu akcji przeciników (charge bar)
  • zmiany w liście lokacji w oknie teleportacji (głównie dla graczy PS3)

Po wersji 2.1 spodziewać możemy się:

  • historii korespondencji pocztowej
  • dodania ikonek reprezentujących przynależność częśći ekwipunku do zestawu (w końcu!)
  • możliwość zmiany nazw zakładek czatu bez konieczności ich usuwania

1.500.000 graczy Final Fantasy XIV!

Opublikowano 28.10.2013 // komentarze

Jak podaje Famitsu, w Final Fantasy XIV: A realm Reborn zarejestrowanych jest już 1.5 mln kont graczy. Niestety, nie wiadomo, czy wszystkie z nich są aktywnymi, ale jeżeli weźmiemy pod uwagę, że miesiąc temu Square-Enix informowało, że mają 1.08mln unikalnych loginów (a za razem kont, zakładając, że nikt nie zarejestrował konta i nie logował się na nie ani razu) oznacza to, że w ciągu 1 miesiąca przyrosło im 500 tys. nowych graczy, czyli 50% populacji.

Jeżeli ktoś potrzebuje pkt. odniesienia, we wrześniu 2010 roku, kilka tygodni po premierze, Final Fantasy XIV (1.0) miało tylko 40.000 graczy! (źródło)

Pozostaje mieć nadzieję, że liczba ta będzie wciąż rosnąć, a wraz z nią ilość graczy z Polski :)

Newsa podesłał Arajan

System domków - video

Opublikowano 22.10.2013 // komentarze

Opublikowany został filmik przedstawiający proces i interfejs użytkownika (w wersji JP) związany z tworzeniem domków oraz dekorowaniem (w filmie tylko ogrodu, ale mechanika jest ta sama). Film stanowi niejako rozszerzenie prezentacji z ostatniego Live Producer Letter

Zaprezentowany domek został ulokowany przy Limsa Lominsa.

[NA] Screenshotowy Konkurs Sobowtórowy

Opublikowano 22.10.2013 // komentarze

W celu uczczenia święta All Saints' Wake SE ogłasza konkurs, w którym do wygrania czeka 100 unikatowych naszyjników!

Co zrobić, aby wygrać? Proste! Przebież się w ekwipunek przypominający postaci NPC lub przeciwników występujących w grze i pstryknij sobie fotkę ze swoim sobowtórem! Fotki należy zgłosić najpóźniej do 4tego listopada poprzez umieszczenie ich w odpowiednim temacie na forum SE.

Na fotce powinna znajdować się nasza postać, postać, którą naśladujemy i ew. rekwizyty - należy starać się nie umieszczać innych postaci. Programy graficzne mogą być wykorzystane jedynie do przycięcia zdjęcia, nie możemy nic na nim zmieniać.

Jeżeli uda nam się zakwalifikować do grupy 100 wygranych czeka na nas Ahriman Necklace:

 

źródło: http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/110141

Kolejne wpisy: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »