Zamknij nagłówke

Patch 2.15

Opublikowano 21.01.2014 // komentarze

Na serwerach rozgościł się właśnie Patch 2.15. Lista zmian jest już dostępna, chociaż nie jest ona tak obszerna jak w przypadku 2.1 pozwolę sobie opisać tylko część:

  • zmniejszono trudność FATE związancyh z odblokowaniem Crystal Tower
  • okazjonalnie po ostatnim bossie Crystal Tower może pojawić się nowa skrzynka, zawierająca przedmioty pozwalające na stworzenie nowej ozdoby ogrodowej; w losowaniu tego przedmiotu udział biorą wszyscy członkowie Aliance
  • za 14,470 seal można nabyć mini-Aetheryte, które następnie ustawione w ogrodzie domu umożliwia teleportacje do niego
  • koszt materii PvP I został zmniejszony (375 Wolf Mark zamiast 1250)
  • dodano opcję "Vote Abandon" pozwalającą na rozpoczęcie głosowania nad opuszczeniem Duty. Jeżeli chociaż połowa drużyny (2 z 4 lub 4 z 8) zagłosuje na "Tak" wszyscy wychodzą z Duty i nikt nie otrzymuje kary
  • GP będzie regenerować się i nie będzie ulegać wyzerowaniu przy zmianie na DoW / DoM
  • poprawki do Duty Roulette: Low Level (czyżby koniec ciągłej Sastashy?)
  • usunięto błąd powodujący spowolnienie gry w lokacji Howling Eye Extreme podczas animacji tornad
  • usunięto błąd powodujący zwiększenie generowanego aggro przy zmianie z Shield Oath na Sword Oath

Pełna lista zmian: http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/topics/detail/259c00a28523999519a34896d7ba39b67875a7af

Kuriozalne Kamienne Kolosy Konsternują Kopaczy!

Opublikowano 17.01.2014 // komentarze

Zwykle wykonane z gliny i kamienia, magiczne kolosy zwane golemami służyły swoim władającym czarami właścielom podczas Piątej Ery Astralnej. Mimo, iż tajniki ich ożywiania dawno zostały już zapomniane nie trudno spotkać wciąż funkcjonujące, błąkające się w okolicy starożytnego miasta Belah'dia.

Sama myśl napotkaniu nowych golemów przywołała konsternację w spółce Amajina i Synowie, a niejedni górnicy oniemiali z wrażenia. Wygląda na to, że mamy okazję doświadczyć Szalonej Gorączki Mythrilu, jako iż plotka niesie, że golemy wykonane są z minerałów nie spotykanych dotą w Eorzie.

Zaradni przedsiębiorcy już zacierają ręce. Mimo, że ich jakość oraz forma musi zostać jeszcze zweryfikowana, ich zasoby szacowane są jako nieograniczone. Z ich fragmentów można wykonać piękne błyskotki, a może i wytrzymałe pancerze? Społeczność górników już poleruje swoje kilofy i szykuje się do wymarszu!

Nie tylko Amajina i Synowie już liczą Gile - pojawili się także inni, mniejszymi i większymi grupami szykujący się do wyprawy. Nawet niektórzy poszukiwacze przygód udali się już do niezliczonych jaskiń i skalnych zakamarków plądrując ich bogactwa.

Pozostaje tylko potwierdzić, czy golemy są prawdziwe, a nie jedynie wymysłami pijanych górników, i czy ich skóra kryje więcej niż trochę tynku i kamieni.

Wszyscy, którzy liczą na uśmiech losu proszeni są o udani się do Ul'dah (X12 Y8) w dniach 21 stycznia - 3 lutego.

Do zbadania czekają Central Thanalan (X17 Y23), Lowe La Noscea (X27 Y17), Upper La Noscea (X34 Y24), Central Shroud (X23 Y23) i North Shroud (X15 Y31).

Nieznana Magia terroryzuje Eorzę!

Opublikowano 17.01.2014 // komentarze

W całej krainie słychać szepty i pogłoski na temat nieznanej postaci, której złowieszczy chichot zwiastuje nadciągające nieszczęścia. Ludzie, obawiają się, że narastająca ilość niepokojących zdarzeń może oznaczać kolejne Calamity - koniec Szóstej Ery Astralnej.

Przestawiciele władz uspokajają, że to zapewne tylko kolejne zagrania psychologiczne ze strony Imperium Garlan, jednak nieodparcie przypomina to mi wydarzenia sprzed uwolnienia Bahamuta. Ogniste deszcze, dziwne zachowania zwierząt, oddziaływania Dalamundu dało się odczuć na całym kontynencie. Czy aktualne wymagania nie są podstawą wszczęcia szczegółowego dochodzenia? Pozostawione samemu sobie mogą kolejny raz zmienić bieg historii!

Dlatego ogłaszam, iż wszyscy śmiałkowie, którzy chcą wysłuchać mojej historii i dociec prawdy proszeni są o jak najszybsze przybycie! Od 21 stycznia do 3 lutego możecie znaleźć naszych przedstawicieli w New Gridania (X10 Y11)! Niepokojące rzeczy, wymagające naszej uwagi dzieją się także w East Shroud (X12 Y26), South Shroud (X15 Y30), Western Thanalan (X25 Y19), Southern Thanalan (X14 Y38), Middle La Noscea (X15 Y12) oraz Estern La Noscea (X30 Y34)!

Atak kobiety o 50 stopach wzrostu!

Opublikowano 17.01.2014 // komentarze

Od jakiegoś czasu wiadomo było już o cross-promocji Final Fantasy XI / Dragon Quest X i Final Fantasy XIV, więc co dociekliwsi wiedzą, że niebawem możemy spodziewać się ataku przerośniętej Shantotto, czyli szalonej Tarutaru znanej z Final Fantasy XI.

W grze przyjdzie ujrzeć nam ją w 2 postaciach - jako olbrzym, zapewne przeciwnik w jakimś FATE:

oraz jako ... minion, który zapewne za ten FATE będzie nam przyznawany:

Daty rozpoczęcia ewentu na te chwilę nie są jeszcze znane.

Producer Live Letter XII - zapowiedź

Opublikowano 14.01.2014 // komentarze

25 stycznia 2014 czeka nas stream kolejnego Live Producer Letter, w którym osoby odpowiedzialne za kształt i kierunek FFXIV będą przedstawiać nowości, jakie czekają nas w grze oraz podsumowywać dotychczasowe poczynania w Eorzie.

Możemy spodziewać się paru informacji na temat patcha 2.2:

  • prezentacja Leviathana, kolejnego z Primali
  • nowa lokacja - Ruins of Amdapor (nazwa robocza), w którym odkryjemy kolejne sekrety tej zapomnianej cywilizacji
  • Binding Coil of Bahamut Turn 6
  • nowe przygody Hildibranda, niecodziennego inspektora

Poza tym usłyszymy nieco o postępie prac nad portem PlayStation 4 i uzyskamy odpowiedzi na część pytań zadawanych często na oficjalnym forum.

Darmowy Weekend w Final Fantasy XIV

Opublikowano 07.01.2014 // komentarze

SE wyszło z propozycją dla tych, którzy zrezygnowali z gry przed wydaniem patcha 2.1. Jeżeli posiadasz konto Final Fantasy XIV 1.0 lub ARR, ale nie posiadasz opłaconego abonamentu, w dniach 11 stycznia (od 9:00 rano) do 13 stycznia możesz zalogować się i sprawdzić zmiany, jakie wprowadzono w patchu 2.1

Na powracających czekają przede wszystkim: potyczki w PvP, walki z silniejszymi Primalami oraz nowe zadania fabularne.

Klienta można pobrać ze strony SE.

Heavensturn - wydarzenie noworoczne!

Opublikowano 27.12.2013 // komentarze

Podobno, mieszkańcy dalekiego wschodu mają zwyczaj wybierania zwierzęcego totemu z okacji święta Heavenstrum, zbiegającego się z nowym rokiem. Tym razem na totem wybrano coś zwane "koniem". Zwierze tak egzotyczne, że nikt nie jest w stanie powiedzieć, jak właściwie ono wygląda.

Podobno ten czteronożny roślinożerca, z długim pyskiem, bogatą grzywą i brakiem futra jest ... tak głupi na jakiego wygląda. A to ci niespodzianka!

Jakaż logika kryje się zatem za wyborem takiego cudaka na totem tego roku? Cóż - nie zbadane są pomysły tych obcokrajowców. Wystarczy tylko spojrzeć na hełmy noszone przez tych barbarzyńców!

Każdy z graczy, który chce wziąć udział w wydarzeniu powinien udać się do Gridanii (x10 y8) w dniach 31 grudnia - 14 stycznia.

źródło: http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/special/2014/Heavensturn/

Wesołych Świąt!

Opublikowano 24.12.2013 // komentarze

Z okazji rozpoczynających się dziś świąt Bożego Narodzenia, chciałbym życzyć wszystkim graczom, oraz wszystkim odwiedzającym nasz serwis spokojnych, pogodnych i spędzonych w miłej atmosferze świąt Bożego Narodzenia. 

Mam nadzieję, że Mikołaj wydropi wam jakieś epickie prezenty ;)

Bartosz "Bear" Szczeciński

Starlight - Event bożonarodzeniowy

Opublikowano 18.12.2013 // komentarze

Starlight to czas wielkich gestów, świątecznej radości i dawwnych zwyczajów. Przypomina nam także o ciemnych dniach w historii Eorzy, dzięki czemu nasze czyny są jeszcze ważniejsze.

Dla nas oznacza to dodanie do gry nowego wydarzenia, w którym poznamy historię rycerzy Ishdardu, którzy pomagali biednym i bezdomnym, a przy okazji zdobędzimy masę sprzętu i jedzenia w klimacie świąt.

Od 18 do 31 grudnia, w Limsa Lominsa (Upper Decks, x11y13), Old Gridania (x10y9) i Ul'dah (Steps of Nald, x10y9) czekają na nas NPC, którzy wskażą nam drogę do ich zdobycia.

Producer Live Letter XI - część 2

Opublikowano 14.12.2013 // komentarze

edit: pojawiła się pełna lista ze zmianami wprowadzonymi w 2.1, z uwagi na jej długość wybaczycie, że jej nie przetłumaczę :)

Właśnie zakończyła się druga część XI Live Lettera, w którym producenci poruszyli tematy Daily Quest, PvP, Treasure Hunt i wiele innych. Poniżej znajdziecie wypunktowane najważniejsze informacje:

Daily Quests

  • zadaniem graczy jest pomaganie beastmenom, którzy nie zostali opętani przez Primale, wykonując ich questy bedziemy mieli okazje poznać ich wersję wydarzeń i zapoznać się z ich kulturą
  • w zamian możliwe będzie nabycie unikatowych, oferowanych tylko przez każdą z rasę nagród jak miniony, mounty, materiały i inne
  • dziennie możemy wykonać 6 questów "Daily"
  • w zależności od poziomu postaci przyznawane będą EXP lub Tomestones, jednak ich ilość będzie mniejsza niż za wykonywanie instancji; questy stają się dostępne w okolicach poziomu 42-43
  • zadania mogą zająć nam od 7 do 15 minut, w zależności od ich typu i tego, czy mamy kogoś do pomocy, wykonanie wszystki 6 powinno zająć nam około godzinę
  • w przypadku niektórych questów, których celem jest dostarczenie odpowiedniego przedmiotu, możemy zdobyć go wcześniej i oddać jak tylko podejmiemy quest
  • dostęp nie jest zależny od wybranego Grand Company
  • wraz z kolejnymi wykonanymi zadaniami rośnie nasza reputacja z daną grupą, co odblokowuje nam dostęp do nowych przedmiotów
  • w 2.1 questy dla Amal'ja i Sylphów, Koboldy i Sahagin w 2.2, następnie kolejne

Primale

  • za pokonanie wszystkich 3 Primali EM dostajemy przedmioty, które wymieniamy na broń iLevel 90
  • możemy uzyskać tylko jedną broń w tygodniu
  • Titan: 2 kamienie jednocześnie, 3 landslidy jednocześnie, mniejsza plansza, Mountain Buster, spychanie wszystkich graczy - a to wszystko już w pierwszej i drugiej fazie!


Crystal Tower

  • po pokonaniu bossa pojawiają się 3 skrzynki, 4 bossów = 12 skrzynek
  • każda z 3 drużyn dostaje swoją skrzynkę
  • jeżeli wygramy jakiś przedmiot, do końca tygodnia nie mamy możliwości wyboru need ani greed
  • dotyczy to przedmiotów wygranych zarówno przy użyciu need jak i greed, więc nie ma sensu greedować przedmiotów dla innej klasy

Treasure Hunt

  • ukierunkowane na dodatkową aktywność, nie służą rozwojowi fabuły
  • klasy zbierające będą w stanie odkrywać mapy o 5 poziomach trudności, określających poziom przeciwników i rodzaj nagrody
  • w przyszłości mogą pojawić się inne sposoby zdobywania map
  • mapy możemy znajdować maksymalnie co 18 godzin, nie zależnie od tego iloma klasami zbierającymi dysponujemy na jednej postaci
  • rodzaj mapy nie zależy od poziomu postaci ale od miejsca, z którego pozyskaliśmy mapę
  • mapy należy "otworzyć", otwartych map nie można sprzedawać / wymieniać się nimi z graczami
  • maksymalnie możemy mieć otwartą tylko jedną mapę w jednym momencie
  • po otwarciu mapy pojawia nam się mini-mapka prezentująca nazwę lokacji i przybliżone położenie skarbu
  • po dotarciu w oznaczone miejsce i użyciu komendy "kop" (chociaż na filmie wyglądało to jak /lookout) pojawi się skrzynia; kiedy się do niej zbliżmy pojawiają się przeciwnicy
  • mapy poziomu 5 wymagają udziału drużyny
  • jeżeli przeciwnik nas pokona i opuścimy mapę skrzynia znika, dlatego najlepiej ustawić home point na daną mapę

Housing / stajnia Chocobo

  • ceny domków będą w informacjach o patchu
  • cena wyjściowa zależna jest od ekonomii na danym serwerze - wszystkie serwery podzielono na 5 grup "zamożności"
  • najmniejsze pole, na "najbiedniejszym" serwerze ma kosztować 4mln GIL
  • stajnie, w których będzie można wychować sobie małe Chocobo od małego kurczaka po bojowego ptaka (dodatkowy mount, nie zastępujący aktualnego)
  • rozważana jest możliwość resetowania punktów zainwestowanych w Chocobosy jako rodzaj nagrody za zadanie

PvP

  • zwiększenie częstotliwości wysyłania informacji przez graczy biorących udział w walce (PvP), Primalach HM i EM, instancjach HM i wszystkich "po" Wanderers Palace oraz Crystal Tower, mająca na celu wyeliminowanie wykorzystywania lagów
  • ataki wymagające konkretnej pozycji w stosunku do przeciwnika wciąż takimi pozostaną, odpowiednia pozycja będzie dawać bonusy, a nie obniżać efektywność w przypadku jej nie zastosowania; używanie zdolności ogłuszających będzie zdecydowanie przydatne
  • w przypadku łuczników obrażenia będą tym mniejsze im dalej jest się od celu
  • walki rozgrywane będą w trybie 4v4, wygrywa drużyna, której gracz(e) przetrwają najdłużej
  • informacje nt. nowych zdolności dedykowanych dla PvP pojawią się w informacjach o patchu
  • każda z klas będzie posiadała dostęp do umiejętności usuwającej negatywne statusy, jednak będzie ona miała długi cooldown
  • wszystkie części ubioru można malować na dowolny kolor, np. barwy drużyny
  • zbroje PvP można nabyć za punkty zdobywane w systemie PvP, ekwipunek podzielony jest na rangi (pewnie podobnie jak w GC); sprzęt PvP może być także tworzony przez graczy (crafting)
  • oddzielne zdobywane punkty przeznaczać można będzie na akcje dostępne w PvP lub odblokowywać ich kolejne poziomy (np. zmniejszając CD)
  • w zbrojach PvP będzie można używać materii
  • w PvP nie będzie można korzystać z systemu Vanity, zmieniającego wygląd przedmiotów
  • statystyka "Morale" będzie modyfikować naszą odporność na ataki fizyczne i magiczne
  • w walce można używać Limit Break do poziomu 2 (z uwagi na limit 4 graczy), wraz z rozwojem systemu odblokowane zostanie LB lvl 3
  • planowane jest dodanie systemu widza do trybu PvP w którym możemy oglądać walki innych graczy
  • w miejscu imion przeciwników pojawi się napis "Fresh Meat", w battle log będzie widać prawdziwe imiona postaci
  • PvP będzie dostępne z Duty Findera i podzielone na 4 grupy: lvl 30, 40, 50 i 50 "premade" gdzie możemy zapisać się tylko jako pełna drużyna
  • jeżeli zapiszemy się jako gotowa drużyna możemy zdobyć więcej punktów
  • planowane jest wprowadzenie tryby przejęcia flagi i innych trybów

Fabuła / Duty

  • ukończenie nowych wątków fabularnych zajmie około 10 godzin, połowę tego jeżeli będziemy "pomijać dialogi i używać teleportów"
  • jeżeli chcemy zgłębić historię wszystkich nowych dodanych elementów, zajmie nam to około 30 godzin
  • główny wątek fabularny zabierze nas do Sunken Temple of Qarn
  • poziom trudności Sunken Temple zostanie lekko obniżony (prędkość laserów ostatniego bossa zostanie zredukowana)

Fryzjer

  • nowe fryzury są dostępne tylko u fryzjera, nie można ich użyć przy tworzeniu nowych postaci

Interfejs

  • możliwość sortowania przedmiotów w plecaku
  • kamera będzie powracać do odpowiedniego oddalenia po tym, jak zostanie zbliżona na skutek kolizji ze ścianą, nie będzie jednak ona przenikać przez ściany
  • oznaczenie, które emotikony można użyć siedząc lub na mouncie

Party Finder

  • każdy może rozpocząć poszukiwanie nowej drużyny, dodać opis (np. napisać, że jest to speedrun i szuka tylko doświadczonych graczy)
  • przy tworzeniu drużyny możemy wybrać czy jest to Duty, Treasure Hunt, FATE, PvP etc., zaznaczyć wymagany iLevel, języki
  • możemy zaznaczyć różne dodatkowe opcje takie jak "nie będziemy pomijać filmów"
  • każde zgłoszenie aktywne jest przez godzinę, jeżeli w tym czasie nie znajdą się chętni zostanie ono automatycznie anulowane

PS4 /PSVITA

  • premiera w kwietniu 2014, beta wraz z premierą PS4 w Japonii (od 22 lutego do kwietnia)
  • w becie początkowo można używać tylko nowo tworzone postacie, później przewidziana jest możliwość użycia już istniejących postaci
  • gra nie będzie wymagała posiadania konta PSN+
  • możliwość sterowania kursorem za pomocą touchpadu
  • możliwość kontrolowania gry za pomocą mysz i klawiatury na USB
  • full HD (1080p)
  • przewidziana jest edycja kolekcjonerska dla graczy PS4
  • możliwość gry na PSVITA
  • teoretycznie powinno być możliwe granie z innej sieci (np. WiFi w pociągu) jednak nie będzie to w żaden sposób optymalizowane

Inne

  • Świąteczny event od 18 do 31 grudnia
  • zmiana iLevel broni Allaganowych na iLevel 95, wartość niektórych statystyk została zmieniona
  • niektóre statystyki przedmiotów Allaganowych zostały zmienione tak, by były lepsze od tych, kupowanych za Mythology
  • Live Letter XII zapowiedziany na styczeń, zostanie na nim przedstawiona część informacji dot. patcha 2.2
  • informacje dot. patcha opublikowane zostaną po Live Letterze
  • przed patchem zaleca się wylogować w mieście, niektóre mapy zostaną zmienione i może okazać się, że po zalogowaniu znajdziemy się w środku kamienia
  • patch ma ważyć około 3GB
  • trwają dyskusje nad możliwością dodania ślubów w grze (artwork przedstawiający karocę zaprzężoną w 2 Chocobo)

Galeria zdjęć z transmisji

Kolejne wpisy: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »